نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی در شهرستان کلات برگزار شد

نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با حضور استاندار در شهرستان کلات برگزار شد
کد خبر: ۹۱۲۲۹۰۸
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این نشست ابتدا فرماندار شهرستان به معرفی توانمندی‌های شهرستان پرداخت و به فعال بودن صد کارگاه خانگی در یک روستا و اعلام کمک بیست میلیون ریالی بلا عوض به راه اندازی هر کارگاه از سوی یکی از نیک اندیشان و فعالان اقتصادی شهرستان اشاره نمود.

سپس امام جمعه محترم و معزز؛ مردم شهرستان کلات را مرز نشین، شیعه، پرتلاش و قانع توصیف و توان گردشگری و صنایع دستی شهرستان را بالا ارزیابی کرد و اشکال کار‌ها را در جاده مواصلاتی و زیرساخت‌ها دانست.
 
در ادامه رئیس دادگستری شهرستان، جایگاه دستگاه قضایی کلات در استان را رتبه اول دانست و از کاهش محکومان مالی از ۴۰ نفر به ۲ نفر در" شهرستان بدون زندان کلات" خبر داد.

وی نیز گردشگری، پرورش ماهی و توجه به شغل دامداری و کشاورزی را از ظرفیت‌های شهرستان کلات معرفی کرد و از سرمایه‌گذاری در کلات به شدت استقبال نمود.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات نیز به موقعیت و امتیاز اقلیتی -گردشگری و تاریخی شهرستان اشاره کرد و عمده‌ترین ظرفیت کلات را نیروی انسانی آن و هم مرزی با ترکمنستان دانست.

رضا شیران خراسانی دیگر نماینده مشهد و کلات در مجلس به تمرکز گرایی و تجمیع قدرت و ثروت در مرکز و استان اشاره کرد و گفت: لازم است که تغییراتی در این زمینه ایجاد شود و به فرماندار شهرستان تفویض قدرت و اختیارات بیشتر داده شود. شیران خراسانی کلات و صالح آباد را از لحاظ توسعه راه‌های روستایی در پایین‌ترین درجه استان و رتبه دوم نرخ بیکاری در بین شهرستان‌های استان دانست.

در قسمت بعدی نشست بنیاد جهادی مهر الرضا (ع) معین اقتصاد شهرستان مرزی کلات تعیین و معرفی شد.

این بنیاد از این تاریخ به بعد به ارائه خدمات مشاوره‌ای تسهیلگرانه به مردم کلات در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و گردشگری خواهد پرداخت.

مدل اقتصادی استاندار خراسان رضوی تشکیل صندوق‌های کوچک کارآفرینی و مشارکت مردم در قالب آموزش و مشا وره به توانمند سازی مردم است.

این مدل پیشرفت کشور را در گروی تکیه به مردم و انجام کار‌های ستادی توسط مدیران جستجو می‌کند.

هدف این بنیاد به عنوان یک سازمان مردم نهاد فراهم آوردن امکان مشارکت مردم به ویژه کار آفرینان و نخبگان با اولویت دادن به قشر‌های محروم جامعه در مناطق محروم کشور است.

این بنیادتاکنون در ۱۱۱ شهرستان کشور فعالیت دارد.

در این نشست تفاهم نامه ۱۱ طرح با مهدی مسکنی، مدیر عامل بنیاد، امضا و رد و بدل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار