شهردار اراک گفت: اقدامات پیش آمادگی و کنترل سیلاب برای موج جدید بارشی که از در روزهای آتی وارد استان مرکزی می شود، پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۱۲۲۸۳۰
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شفیعی شهردار اراک در نشست ستاد بحران کلانشهر اراک با اشاره به آمادگی شهرداری برای موج جدید بارشی و کنترل سیلاب در اراک گفت: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه حدود ۱۰۰ میلیمتر بارش در اراک پیش بینی شده است که باتوجه به این مسئله برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از همه امکانات به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی بایستی صورت بگیرد.

وی افزود: تمام مسیل ها و گذرگاه هایی که رواناب ها را در این کلانشهر هدایتگری می کنند، لایروبی و پاکسازی شده و برای تمامی مسیرها تا تالاب میقان ایمن سازی صورت گرفته است.

شفیعی گفت: لایروبی رودخانه قره کهریز نیز انجام شده تا سیلاب به بحران تبدیل نشود؛ همچنین مسیر رود دره در گردو نیز رفع انسداد و ایمن سازی شده است.

وی تصریح کرد: سرریز سدها و بندهای خاکی مناطق اطراف شهر ممکن است برای شهر اراک مشکل ایجاد کند که در این راستا نیز مدیریت انجام شده و همه تلاش ها صورت گرفته تا از آسیب احتمالی به روستاها و حواشی اراک جلوگیری شود.

شهردار اراک در ادامه افزود: سه تا چهار نقطه حادثه خیز ترافیکی در شهر وجود دارد که منجر به حادثه می شود که باید مسایل فنی آن توسط شهرداری رفع شود.

وی افزود: بارش های اخیر باعث آشکار شدن مشکلات تردد شده و بایداین زیرساخت ها به سرعت  ترمیم شود.

شفیعی بیان کر : سال ۹۸ نهضت آسفالت در اراک باید انجام شود و خط کشی گرم که عمر پنج ساله دارد برای صرفه جویی در هزینه صورت می گیرد.

شهردار اراک اظهار کرد: در پی بارش های شدید با مجموعه اقداماتی که در انجیرک انجام شد از بحران زیست محیطی در منطقه جلوگیری شده است.

در ادامه این نشست مرادی سرپرست معاونت خدمات شهرداری اراک گفت: بارش های اخیر در چند نقطه شهر منجر به انسداد و مشکلاتی برای رفت و آمد در شهر شد که کار کارشناسی در اصلاح معبر صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: کانال ایجاد شده در انجیرک جوابگو سیلاب احتمالی در بارش های آتی است و این کانال مسیر حرکت آب مطمئنی به سمت تالاب میقان دارد.

مرادی افزود: رودخانه بلوار شبان در اراک معروف به رودخانه خشک از نقاط تهدید است که لایروبی و پاکسازی آن انجام شده است؛ حفر کانال در کمربندی جنوبی دبیرستان فرزانگان از جمله اقدامات برای جلوگیری از آبگرفتگی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت خدمات شهرداری اراک گفت: ایجاد کانال سرپوشیده، اصلاح جداول، ساخت کانال انتقال آب، تسطیع و ایمن سازی پل محیط زیست، تعویض پل فلزی، لایروبی کانال، پاکسازی معابر و جدول گذاری از جمله اقدامات خدمات شهرداری اراک برای مقابله با سیلاب آتی است.

پیمان رشیدی رییس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: میراث فرهنگی استان کمبود اعتبار را علت تخریب ناشی از بارش در خانه های تاریخی عنوان می کند که این مهم باید بررسی شود؛ لازم است برای حفظ آثار تاریخی از حوادث احتمالی از جمله بارش های شدید تدابیر لازم اتخاذ شود.

ارسال نظرات