مدیر کل هواشناسی استان از بارش های سیل آسا در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۲۸۲۹
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شاهرخ پارسا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه به استان، افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید(بیش از 100 کیلومتر بر ساعت)،بارش رگباری و سیل آساو رعد وبرق و در برخی مناطق بارش تگرگ و در نقاط مرتفع بارش برف و کاهش دید پیش بینی می شود.

وی عنوان داشت: از روز یکشنبه تا اوایل صبح سه شنبه برای تمامی مناطق استان، به ویژه در روز دوشنبه و برای نیمه غربی و بخش های جنوبی استان (کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و کیار) بارشهای سیل آسا پیش بینی می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی این مدت با توجه به بارش برف، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های برفگیر انتظار می رود.

مدیر کل هواشناسی بیان داشت: همچنین با توجه به بارش باران و ذوب برفهای موجود، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها پیش بینی می شود.

پارسا بیان داشت: با افزایش دما ، احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی افزود: میزان بارش‌ها در نواحی غربی و جنوبی بیش از 100 میلیمتر برآورد می شود لذا توصیه می شود: - رانندگان محترمی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برفگیر استان را دارند، تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند - گردشگران و مسافران نوروزی ، در مکانهای امن و به دور از رودخانه ها و مسیل ها مستقر شوند. - شیلات داران محترم، جهت تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را بکار گیرند. -عشایر و دامداران محترم از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری نمایید.

ارسال نظرات