خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: سمت و سوی حرکت مردم و مسئولان کشور به سمت رونق تولید باشد و چرخه اصلی اقتصاد کشور باید بر ریل رونق تولید قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۲۲۸۰۳
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار کرد: مجدداً آغاز سال جدید را که توسط رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید نامیده شده را به همه شهروندان عزیز تبریک و تهنيت عرض می‌کنم.

وی افزود: ان‌شاءالله در سالی که با نام امیرالمومنین آغاز می‌کنیم بهره‌های روحی معنوی ما بیشتر از قبل باشد و خداوند متعال که مقلب القلوب است و همه امور ما به دست اوست توفیقی عنایت کند تا بتوانیم به بندگانش بیشتر خدمت کنیم و در ترویج دینش تلاش جدی داشته باشیم. امیدواریم امسال سالی پر از خیر و برکت و پر نعمت و نشاط برای همه ملت باشد.

خطیب جمعه شهر چمران به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله سمت و سوی حرکت مردم و مسئولان کشور به سمت رونق تولید باشد و چرخه اصلی اقتصاد کشور باید بر ریل رونق تولید قرار گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بعضی متاسفانه هنوز به این باور نرسیده‌اند در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم بنابراین می‌بینیم که آرایش جنگی ندارند، الزمات آن را رعایت نمی‌کنند، هنوز به آمریکا و اروپا اعتماد می‌شود، صحنه صحنه جنگ اقتصادی است، باید مثل دفاع مقدس تمام امکانات و ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی در این جنگ مجاهدانه ورود کنند و صحنه جنگ را اداره کنند.

وی ادامه داد: باید در برخورد با ستون پنجم دشمن که در این جبهه اخلال می‌کنند محتکران، مفسدان، اختلاسگران اقتصادی به ویژه دانه درشت‌ها به هیچ وجه ملاحظه‌ای صورت نگیرد. نتیجه این موارد تحقق وعده مقام معظم رهبری یعنی سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا واقع خواهد شد.

امام جمعه شهر چمران در ادامه با تبریک عید بزرگ مبعث نبوی به تمام مسلمانان و ملت ایران، اظهار کرد: مبعث پیامبر اکرم (ص) بزرگ‌ترین نهضت معنوی اخلاقی را ایجاد کرد که هنوز دامنه آن ادامه دارد، عید مبعث عیدی است که یک میلیارد و نيم مسلمانان جهان را زیر یک خیمه بنام محبت پیامبر اکرم جمع می‌کند و اين اقتدار برای خاتم ادیان الهی است و نباید اجازه تضعیف آن داده شود.

هاشمی متذکر شد: هنگامی که به وضعیت نابسامان کنونی جهان می‌نگریم احساس می‌کنیم که آن حضرت برای همین زمان برانگیخته شده‌اند و تعالیم  واهداف او راهگشای انسان سرگشته قرن 21 است. اخلاق و معنویت گمشده بزرگ بشر در عصر کنونی است که پیامبر اکرم آن را در عالی‌ترین سطح و بهترین صورت به همگان عرضه کرده است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به یاوه گویی ترامپ در مورد بخشش غاصبانه جولان کشور سوریه به رژیم جعلی صهیونیستی اشاره کرد و گفت: دنیا باید قاطعانه در برابر این توطئه بایستد، البته دیده شد کشورهای اروپایی و اتحادیه آنان و همچنين اتحادیه عرب و خیلی از کشورهای منطقه این اقدام را محکوم کردند.

خطیب جمعه شهر چمران یادآور شد: این نشانه این است که اسراییل در آینده منطقه جایی ندارد و توئیتهای سخیفانه ترامپ نتیجه‌ای جز به انزوا کشیدن آمریکا چیزی ندارد. جولان یک حق مسلم کشور مسلمان سوریه است و ترامپ و نتانیاهو بدانند بدون تردید در آینده نزدیک جولان به سرزمین مادری خود باز خواهد گشت.

هاشمی تأکید کرد: دولتمردان عرب بفهمند اگر جبهه مقاومت نبود امروز آمریکا کشورهای عربی را به رژیم صهیونیستی هدیه مي‌داد، امروز بفهمند یا نفهمند حفظ استقلال آنان مرهون تفکر مقاومت منطقه است.

وی در ادامه به بارندگی‌های اخیر و ایجاد سیلاب در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: این مسئله که خسارات سنگینی به زمین‌های کشاورزی و خانه‌های مسکونی و دام‌های آنان وارد کرد و باعث کشته شدن عده‌ای از هموطنان نیز شد مایه تأسف فراوان ملت شده است.

امام جمعه شهر چمران بیان کرد: در مجموع این موضوع را باید از چند بعد نگریست. نخست اینکه برکت و رحمت باران الهی که نیاز به شکر فراوان دارد خیلی از تالاب‌ها، کانال‌ها، رودخانه‌ها و سدهای کشور و استان خوزستان از قبیل کرخه، دز، کارون 1 و2 و3  و گتوند و مارون که بعضی بعد از سالیان دراز تازه سیراب شدند که مایه خرسندي است.

هاشمی افزود: اما به واسطه عدم آمادگی‌ها و عدم ایجاد امکانات لازم برای هدایت سیلاب‌ها متاسفانه شاهد کشته شدن چند هم‌وطن و تخریب خانه‌ها و از بين رفتن هزاران دام و ده‌ها هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و ... بودیم.

وی یادآور شد: با حکم مقام معظم رهبری مبنی بر ورود نیروهای مسلح، فقط در استان گلستان ده هزار نیروی مسلح در رده‌های مختلف مستقر شدند و مشغول خدمت‌رسانی و یاری مردم هستند. ورود ملت انقلابی که جلوه‌های زیبایی از ایثار و از خود گذشتگي و فداکاری را نشان داد که همه و همه در کنار هم نیروهای مسلح در کنار نیروهای مردمی و همچنين دولتی جلوه‌های زیبای همدلی را ارائه داد.

خطیب جمعه شهر چمران اظهار کرد: انتظار می‌رود این امدادرسانی تا اتمام بحران به صورت یک ضرورت مورد پیگیری جدی واقع شود، دولت باید علاوه بر کمک‌های مناسب سرعت در رسیدگی را در اولی‌ترین برنامه عملی خود قرار دهد.

هاشمی ادامه داد: از ملت انقلابی نیز که روحیه نیکوکاری و خیررسانی دارند انتظار می‌رود کمک‌های خود را به هلال احمر شهرستان تحویل دهند که به صورت مناسب و حسب نیاز آسیب دیده‌ها بدستشان برساند. خیلی از مراجع اجازه استفاده قسمتی از وجوهات شرعی را برای اینکار داده‌اند که باید حسب اجازه مرجع حق تصرف داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اما در موضوع رودخانه جراحی الحمدلله باتوجه به بازدید میدانی از کانال هدامه و کانال حمیدی برای هدایت سیلاب‌ها جای نگرانی برای همشهریان و همچنين روستاییان عزیز نیست گرچه احتیاط همیشه مطلوب بوده است. البته تقاضایی که داریم این است که در اولین فرصت کانال حمیدی لایروبي شود که سیلاب‌ها و آب‌های مبارک به جای ریختن به دریا از طریق کانال هدامه، سهم اشتغال‌زایی جوانان شود.

امام جمعه شهر چمران در پایان با تقدیر از پیگیری‌های شبانه‌روزی مسئولان امر از جمله بخشدار و مسئولان شهر و شهرستان گفت: از مردم عزیز می‌خواهیم اخبار و هشدارها را از طریق صدا و سیما یا خبرگزاری‌ها معتبر یا پیام‌های ستاد بحران مورد پیگیری قرار دهند و به شایعات فضای مجازی که متاسفانه کم هم نیستند توجه نکنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها