امام‌جمعه رشت:

نداشتن شهردار در رشت قابل‌پذیرش نیست

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه نبود شهردار در رشت در مدت زمان زیاد قابل‌پذیرش نیست گفت: انتخاب شهردار یکی از مشکلات شهر رشت است چراکه نمی‌توان بدون شهردار برای رفع مشکلات مختلف شهر تمرکز کرد.
کد خبر: ۹۱۲۲۷۹۲
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس اظهار کرد: محور نخست مطالب جامع رهبر انقلاب مبنی بر رونق تولید بوده و باید این بشارت را به همه تولیدکنندگان داد چراکه آمارها از افزایش تولید و رغبت مردم برای استفاده از کالای ایرانی خبر می‌دهد.

وی با اشاره به رغبت مردم به استفاده از کالای ملی گفت: به حول  قوه الهی، مردم ایران اسلامی به استفاده از تولیدات ملی گرایش پیدا کردند و رهبر انقلاب نیز با توجه به این گرایش مردم، به تولیدکنندگان فرموده‌اند که رونق تولید را در پیش‌گرفته و کمیت و کیفیت را در تراز صنعتگر و کشاورزان ایرانی افزایش دهند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ایران در ارتباط با کشورهای غربی و اروپایی باید از کمک آن‌ها به ایران چشم بپوشد افزود: آمریکا هیچ‌گاه دلش برای هیچ ملتی نسوخته است و  اعتراف نظریه‌پردازان آمریکایی به این موضوع و تأکید رئیس‌جمهور این کشور به دوشیدن آل سعود گواه این مطلب است.

فلاحتی با بیان اینکه هر جای دنیا که جای پای استعمارگران در آن دیده شود جز ویرانی ثمر دیگری نداشته، گفت: به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل جعلی در بلندی‌های جولان یکی دیگر از رفتارهای ایادی ظلم و نظام سلطه است.

وی تاریخ ایران را مملو از خیانت‌ها و ظلم‌های ایادی ظلم دانست و افزود: هیچ‌گاه نباید به کشورهای غربی و آمریکایی‌ها اعتماد کرد چراکه  اروپایی‌ها با حمایت از پالرمو و CFT برای کمک به آمریکایی‌ها، به ما از پشت خنجر زده‌اند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه رهبران غربی بر خلاف ظاهر رهبرانی وحشی هستند، گفت: رفتار آن جوان خامی که در فرانسه  به‌دوراز شناخت از سیاست، باعث کشته شدن مردم می‌شود تأسف آور و قابل‌ تأمل است.

فلاحتی با بیان اینکه اکثر جنایاتی که در دنیا رخ می‌دهد توسط نیروهای آل جهود است، تصریح کرد: قدرت‌های غربی شرور هستند و آمریکا شرورتر، لذا باید مراقب تقی زاده‌های امروزی باشیم چراکه آن‌ها مشغول به ترویج  سبک زندگی غربی در ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه رابطه با غرب بلااشکال بود اما نباید به آن‌ها اعتماد کرد، گفت: غربی‌ها اگر یک گام از ما ببینند، 10 گام به جلوآمده و اموال و فرهنگ ما را به سرقت می‌برند ازاین‌رو، نباید متحجرانه از مثبت‌های غرب چشم پوشید و از طرفی هم نباید غرب‌زده شد.

خطیب جمعه رشت با اظهار تأسف از آنانی که فکر می‌کنند ما می‌خواهیم از تکنولوژی و پیشرفت غربی چشم بپوشیم، بیان کرد: ایران اسلامی نیز در این سال‌ها برای بهره‌مندی از  پیشرفت و تکنولوژی قدم برداشته و آن را نیز در پیش خواهد گرفت.

فلاحتی با اشاره به سیل اخیر در سراسر کشور تصریح کرد: ایران در دو مسئله زلزله و سیل باید دقت عمل بیشتری  داشته باشد علاوه بر این ویژگی طبیعی درباره سیل، عدم مدیریت درست، ویرانگری‌هایی را به همراه داشته و خواهد داشت امیدواریم که در سال‌های آینده شاهد این حوادث نباشیم.

وی نقص در منابع انسانی در پست‌های مسؤولیتی را یکی دیگر از عوامل بحران دانست و گفت: یکی از نگرانی‌های شهر رشت این است که شهرستان رشت هنوز شهردار ندارد، و انتخاب شهردار نیز یکی از مشکلات این شهر است چراکه نمی‌توان برای رفع مشکلات مختلف شهر تمرکز کرد.

امام‌جمعه رشت خطاب به کسانی که توسط مردم انتخاب شدند، تصریح کرد: به این مسئله فکر کنید و گله مردم را بشنوید، نگذارید که برخی‌ها در میان شما رخنه کنند و بعد شما گله‌مند شوید چراکه  برای این مسئله باید فکری‌ کرد و چاره‌ای اندیشید چراکه نبود شهردار به این مدت قابل‌پذیرش نیست.

فلاحتی با اشاره به اهمیت تربیت دینی در اسلام اظهار کرد: یکی از غصه‌ها و رنج‌های پیامبر (ص) در دوران رسالت و نبوتشان انسان‌سازی بر اساس تربیت اسلامی بود ازاین‌رو، در قرآن نیز تأکید شده که پیامبر (ص) برای تربیت انسان‌ها و رسیدن به سعادت بسیار سختی کشیده و غصه می‌خورده است.

وی با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه امروز افزود: امروز انسان‌های زیادی هستند که با دیدن ناهنجاری‌های اجتماعی ناراحت شده و دچار عارضه قلبی می‌شوند چراکه می‌بینند در حکومتی که جامعه و حکومت به نام اسلام است، ناهنجاری‌های اجتماعی سیاسی و فرهنگی زیادی دیده می‌شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به جایگاه انسان‌هایی که برای عملیاتی شدن احکام الهی تلاش می‌کنند، بیان کرد: افرادی که دغدغه اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی را دارند موردعنایت پروردگارند.

فلاحتی با اشاره به اهمیت خودسازی در تربیت اسلامی افزود: باید از خدای بزرگ بخواهیم که علاوه بر توانایی در خودسازی دگرسازی را نیز در پیش‌گرفته و در راه ترویج احکام الهی قدم برداریم.

وی با دعوت همگان به تقوای الهی، تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه همه انسان‌ها را به تقوای الهی سفارش کرده و فرمودند ای انسان! بدان که راه پرمشقت و طولانی را در پیش روی خود داری و در این راه بدون کوشش و تلاش، اندازه‌گیری توشه و کم کردن بار گناه موفق نخواهی شد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به تاریخ به توپ بسته شدن گنبد امام رضا علیه‌السلام که با حمایت ایادی ظلم صورت گرفت و منجر به آزردگی خاطر شیعیان  شده است بیان کرد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یکی از روزهای بزرگی است که با حماسه مردم در تاریخ ایران اسلامی ثبت‌شده و با حضور حداکثری مردم رقم خورده است.

فلاحتی با اشاره به مبارزه امام کاظم (ع)با ظلم و جور حاکمان زمان خویش  گفت: امام کاظم علیه‌السلام در زندان‌ها از طریق وکلای خود، پیام دین اسلام را به مردم ابلاغ می‌کرده و از این طریق ترویج آیین الهی را در پیش می‌گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار