رکاب‌زنی از دریای کاسپین تا خلیج‌فارس با شعار «ایران همیشه شاد» + تصاویر

دو رکاب‌زن جوان کشورمان با حرکت از بندر کاسپین، مسیر 1550 کیلومتری دریای کاسپین تا خلیج‌فارس را با شعار «ایران همیشه شاد» رکاب می‌زنند.
کد خبر: ۹۱۲۲۷۸۸
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سفر پرماجرای رکاب‌زنی دو جوان کشورمان هم‌زمان با آغاز بارش‌های سیل‌آسا و درگیری چند استان کشورمان با سیل آغازشده است، سعید نجادحمدی جوان اصالتاً مراغه‌ای که چند سالی است ساکن در رشت سکونت دارد به همراه مهدی آقامیری رکاب‌زن اهل کرج، بیست و هفتم اسفندماه 97 سفر خود را از بندرکاسپین در دریای همیشه کاسپین آغاز کردند.

دوچرخه‌سواران کشورمان در سفر به بندرعباس با چالش‌های بزرگی روبه‌رو خواهند شد، سفری که باگذشت 12 روز با انواع و اقسام بلایای طبیعی در کشورمان مواجه شده و نشان از دشواری این چالش جذاب دارد.

سعید نجادحمدی با اشاره به انگیزه‌های خود در پیمودن مسیر بندرکاسپین تا بندرعباس اظهار کرد: شادی حلقه گم‌شده مردم کشورمان است و مدت‌ها شادی سری به مردم خوبمان نزده است! تصمیم گرفتیم مسیر 1550 کیلومتری دریای کاسپین تا خلیج‌فارس را با رساندن پیام صلح و شادی به مردم کشورمان رکاب بزنیم.

وی با اذعان بر سختی‌های مسیر سفر افزود: در 12 روز نخست سفر با انواع و اقسام بلایای آسمانی مواجه شدیم، روز دوم سفرمان با گردنه طوفانی منجیل و شیب تندش توأم شد که باقدرت این چالش را سپری کردیم، در طول مسیر مهمان‌نوازی مردم استان‌های مختلف کشورمان لذت سفر را برایمان دوچندان کرده است.

رکاب‌زن کشورمان با تأکید بر هزینه‌های بالای سفر 1550 کیلومتری گفت: هیچ نهاد و فردی اسپانسری سفرمان را متقبل نشده و تمامی هزینه‌ها به‌صورت شخصی تأمین می‌شود.

مهدی آقامیری دیگر رکاب‌زن سفر دریای کاسپین تا خلیج‌فارس نیز با اشاره به سختی‌های مسیر اظهار کرد: در 12 روز اخیر مسیرهای انزلی، رشت، رودبار، منجیل، قزوین، بویین‌زهرا و ساوه را رکاب زدیم.

وی با بیان اینکه روزانه به‌طور متوسط 120 کیلومتر رکاب زده می‌شود گفت: در طول روز تنها برای صرف صبحانه و نهار استراحت کوتاهی می‌کنیم و بقیه زمان را صرف رکاب‌زنی می‌کنیم.

رکاب‌زن کرجی با اشاره به مسیر بارانی رشت - قزوین افزود: بارش رحمت الهی و خیسی جاده سوا از سختی‌های رکاب‌زنی، لذت سفر را برایمان دوچندان کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سعید نجادحمدی و مهدی آقامیری با شعار «ایران همیشه شاد» مسیر 1550 کیلومتری دریای کاسپین تا خلیج‌فارس را به مدت 16 روز رکاب می‌زنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار