یکی از بسیجیان گردان امام حسین(ع) در گروه جهادی که به اتفاق بچه های گروه، مشغول پاکسازی و تخلیه لجن از حیاط مدرسه بود، ضمن بیان شعار حماسی و ایجاد شور و نشاط، گفت: تا پای جان برای کمک رسانی و امنیت مردم حاضر به خدمتیم و برای نابودی امریکا، اسرائیل و ظالمین آماده جهادیم.
کد خبر: ۹۱۲۲۷۷۵
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،شدت خسارت سیل و رانش مسیر و زمین در مازندران از یک سو و بی تفاوتی مسئولین اجرایی از سوی دیگر به حدی بود که مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح فرمان یاری برای نجات زندگی مردم را صادر کرد.

گرچه در ایام منتهی به عید دستگاهها متولی اجرائی و نیرو های آن خود را برای تعطیلی آماده می کردند و البته برخی مسئولین هم برای فراغت از امور مسئولیتی، به دور از دغدغه مهم امسال مردم در خصوص وضعیت بسیار سخت معیشتی و اقتصادی و در مواقع خاص حوادث غیر مترقبه، بر حسب عادت اشراف گری در سفر های دریایی و جزیره ای جنوب کشور، خود را با آرامش به آب زدند، اما آب با هیاهویش در شمال کشور بر مردم و زندگی آنان زد.

علی ای حال بر حسب عادت مسئولین اجرایی و خیال راحتشان من باب ورود بسیج مستضعفین و سپاه بر مبنای ذات ارزشی و خدمت رسانی اش ، عملا رسیدگی بر مردم گرفتار در سیل و آسیب های تبعاتی آنرا رها کردند تا در این امتحان هم مردم به کمک مردم آیند.

بسیجیان سپاه کربلا که از اولین روز های ورود خسارت سیل و رانش زمین به یاری همشهریان شتافتند شبانه روز تا زانو در گل و لای فرو رفته تا مردم در زندگی سخت فرو نروند.

حجه الاسلام ولمسلمین جلالی صلاحی از اساتید حوزه علمیه قم که در قالب گروه جهادی حضرت صاحب الامر به کمک سیل زدگان ساری در مناطق پائین دست روستاهای ساحلی ساری شتافت در حالی که با بیل مشغول تخلیه لجن از حیاط مدرسه روستایی است، می گوید: از آنجائی که سیل اخیر موجبات آسیب به مردم را فراهم ساخت از باب وظیفه انسانی، دروس حوزوی را تعطیل و برای امداد به روستاهای مازندران در پنبه چوله ساری عزیمت کردیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: گروههای جهادی مختلفی پای کار آمدند و از این حرکت راضی بوده و از همکاری بچه های سپاه و بسیج که برای یاری در منازل مردم گرفتار شده، مساجد و مدارس حضور یافتند، تا باری از دوش مردم عزیز بردارند خرسندیم و به این وفاق مردم و بسیج با مدیریت سپاه می بالیم.

مدیر مدرسه دخترانه شهید فکوری پنبه چوله علیای ساری هم که در ایام نوروز و هنگامه سیل در سفر زیارتی به سر می برد و در بازگشت متوجه خسارت سیل به مدرسه شد گفت: از دو - سه روز گذشته که برای اطلاع از وضع مدرسه وارد حیاط آن شدم متوجه وضعیت خسارت بار و شکست و تخریب دیواره مدرسه شدم، لذا دغدغه داشتم که چگونه فضای آموزشی مدرسه را در ایام باقی مانده عید، برای ایام پس از تعطیلات نوروز اماده کنم.

این خواهر اذعان داشت: سپاه کربلا با فرماندهی سردار بابایی که در منطقه در حال بررسی کوچه به کوچه و خانه به خانه آسیب دیده بودند پس از اطلاع از وضعیت مدرسه ، با تلاش بسیجیان مجاهدش از گردانهای امام حسین(ع) و کمک گرو ههای جهادی بسیج به صورت خودجوش و آتش به اختیار برای حل مشکل مدرسه دست بکار شدند.

مدیر مدرسه دخترانه شهید فکوری پنبه چوله اظهار کرد: از ارگانهای انقلابی و جهادی مانند بسیج و سپاه که همواره قوت قلب ملت مستضعف و مظلوم هستند و در شرایط بحرانی زودتر از داد ما، به یاری شتافتند، واقعا سپاسگزاریم، و به همت بی نهایت و همکاری بی شائبه نیروهای مخلص و بی ریای بسیج با مدیریت سپاه کربلا قدر دانیم و خدا قوت می گوئیم که به عنوان همنوع مشکلات ما را حل می کنند.

سرهنگ پاسدار احمد برسلانی فرمانده لشگر عملیاتی 25 کربلا که همراه گردانهای امام حسین(ع) در قالب گروههای جهادی برای تخلیه گل و لای منازل در روستای پنبه چوله حاضر شد، ضمن ابراز همدردی با مصیبت زدگان و آسیب دیدگان از تلاش نیروهای بسیج و سپاه در خدمت رسانی به مردم آسیب دیده گفت: عزیزان گردانهای امام حسین(ع) درقالب گروههای جهادی در مدرسه ای از روستای پنبه چوله که دچار آبگرفتگی بر اثر طغیان رودخانه شد مشغول فعالیت شده و به پاکسازی و لایروبی آن پرداختند.

سرهنگ برسلانی ادامه داد: گردانهای امام حسین(ع) لشگر 25 کربلا همیشه و همه حال در یاری و خدمت رسانی به مردم پیش قدم بوده و ضمن آنکه آنرا وظیفه ذاتی و افتخاری بزرگ دانسته، پس از پاکسازی مدرسه برای حل مشکل منازل، معابر و نقاط دیگر تا بازگشت شرایط عادی با آمادگی پر نشاط در خدمت مردم باقی خواهند ماند.

مسئول بسیج مداحان هم که با همت هیئات مذهبی قالب های جهادی را برای امداد رسانی شکل داده و در روستای پنبه چوله مشغول پاکسازی گل و لای بود گفت: از ساعت اولیه حادثه، فراخوانی به هیئات مذهبی ساری دادیم تا جهت کمک وارد عرصه شوند.

بلال زاهدی ادامه داد: گرچه در ایام منتهی به سال نو همه برای مراسم عید مشغله به حق در خانواده داشتند، اما یاری مردم آسیب دیده را ارجح بر مراسم عید خود دانستند و به ندای یاری خواهی برادران و خواهران در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل و رانش زمین لبیک گفتند.

وی اظهار داشت: گروههای جهادی هیئت مذهبی ساری از 29 اسفند 97 وارد مناطق سیل زده شده و فعالیت های امدادی را با نجات مردم از محاصره آب، جابجایی اثاثیه منزل و سپس لایروبی، پاکسازی و تخلیه لجن از خانه سرا، حیاط، باغات و اماکن را در برنامه قرار دادند که تا حد قابل ملاحظه ای این اقدام رضایت بخش بود.

یکی از بسیجیان گردان امام حسین(ع) در گروه جهادی که به اتفاق بچه های گروه، مشغول پاکسازی و تخلیه لجن از حیاط مدرسه بود، ضمن بیان شعار حماسی و ایجاد شور و نشاط، گفت: تا پای جان برای کمک رسانی و امنیت مردم حاضر به خدمتیم و برای نابودی امریکا، اسرائیل و ظالمین آماده جهادیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها