مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز آزادگان نیر گفت: عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پروش در گام دوم انقلاب ضرورت دارد چرا که سند تحول به دنبال تحول در حوزه نیروی انسانی است.
کد خبر: ۹۱۲۲۷۳۲
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
مهدی اصلانی زاویه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل اظهار داشت: تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند تلاش در همه‌ی ابعاد فرهنگی، علمی و اقتصادی است که بی تردید عرصه تعلیم و تربیت مهم‌ترین زیرساخت توسعه همه جانبه کشور است و بنا به تعبیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی آموزش و پرورش زیربناترین نهاد جامعه است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیر ابراز داشت: تعلیم و تربیت مورد انتظار نظام جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیتی است که تحقق بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی باشد و تحقق این اهداف عالیه نیازمند نقشه راهی است که مسیر حرکت را به طور شفاف و دقیق ترسیم کرده باشد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین باید بصورت عملیاتی نقشه راه آموزش و پرورش باشد، ابراز داشت: سند تحول مبتنی بر ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است و سندی بالادستی و جامع می‌باشد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اصلانی با اشاره به ساحت‌های شش گانه تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت:: در سند به شش ساحت مهم تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت هنری اشاره شده و در حقیقت در سند تحول بنیادین به دنبال تحول نیروی انسانی و تربیت نیرویی در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

این دانشجو معلم گفت: با وجود چنین سندی جامع در نظام آموزش و پرورش که علاوه بر این ساحت‌های شش گانه حتی جایگاه و موقعیت معلم در جامعه را هم ترسیم کرده چرا باید در عملیاتی کردن این سند راهبردی ضعیف عمل کرد؟

اصلانی با بیان اینکه در بیانیه گام انقلاب، رهبر معظم انقلاب نیروی انسانی مستعد و کارآمد را مهمترین ظرفیت کشور معرفی کرده است، گفت: عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پروش در گام دوم انقلاب ضرورت دارد چرا که سند تحول به دنبال تحول در حوزه نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزش و پرورش در گام دوم باید مبتی بر سند تحول اجرا شود، گفت: اعمال توجه ویژه به تقویت مبانی دینی و اخلاقی در بین دانش آموزان و تربیت نسلی مهارت محور به طوری بر اساس سند تحول باید هر دانش آموز یک مهارت بیاموزد و در کنار آن از مسائل سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیر تصریح کرد: مخاطب اصلی رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم نیز جوانان هستند و باید قانون اساسی محل تولید نیروی انسانی مومن که علم و دانش که مایه عزت و قدرت کشور بداند، سندی وارداتی نباشد بلکه باید سندی باشد که در لیبک به ندای رهبر معظم انقلاب و با نگاهی جامع به مبانی اسلامی خودمان طراحی شده است.

وی از جمله راهبرد‌های کلان سند تحول را توجه ویژه به عدالت آموزشی در مناطق مختلف کشور، ارتقای بصیرت دینی، بازسازی در ساختار‌های آموزش و پرورش و تلاش برای نهادینه کردن مشارکت مردم و نهاد‌ها در نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور دانست.
ارسال نظرات