یادداشت؛

مجاهدت بسیج و سپاه در نجات مردم از سیل تسکینی بر آلام مازندران است

مدیریت سپاه و تلاش، مجاهدت و پا به کاری بسیج مظلوم و عزیزی که تا زانو در گل و لای حیاط منازل فرو رفته از ابتدای حادثه تا امروزکه بالغ بر 10 شبانه روز است توانسته به سبب حداقل نمایش در صحنه بودن و همدردی و البته پاکسازی منازل، حیاط، معابر، مدارس و ... و همچنین جابجایی زندگی و اثاثیه برای کاهش صدمات، و توزیع مایحتاج اولیه مردم، تسکینی بر آلام درد مندان سیل اخیر گردید.
کد خبر: ۹۱۲۲۷۱۸
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در آستانه نوروز و عید باستانی و به رسم سنت همه ایرانیها، که خانه ها، کوی و برزن و همه جا مثل طبیعت نو و تازه می شوند، امسال هم مردم مازندران مانند مردم سایر استانهای کشور در تکاپوی خانه تکانی، شستشو و نو نوار کردن خانه، اثاث و زندگی بودند، از طرفی کشاوران استان هم به سبب نزدیکی فصل زراعت برنج مهیا اراضی شالیزار بوده و نیم نگاهی هم به لطف و کرامت خداوند برای سالی پر باران و پر آب برای مخازن و اراضی داشتند.

در آخرین روز های سال بود که آسمان برای نزول رحمت الهی ضمن لطف، قهرش را هم روانه شهر و دیار استانمان کرد، به حدی که بر اثر بارش برف در برخی مناطق بالادست _ تا یک و نیم متر _ ضمن انسداد و دشواری عبور و مرور مردم، بخاطر نزدیکی بهار و ورزش های آن _ درختان با جوانه شاخ و برگ ها به سمت سنگینی می رفت _ با نشستن برف بر آن، تاب و تحملش کاسته و نه آنکه از کمر سر خم کرده باشد بلکه شکسته شد و از طرفی به سبب آب شدن برف و یخ های زمستانه زمین های آن هم پر آب و سست شده و بارش برف و باران شدید عاملی به روانسازی خاکهای سست گردید.

در پائین دست مازندران هم وضع بهتر نبود، ورود خاک و خاشاک، بی مبالاتی مردم در نگهداری پس مانده ها در اماکن ویژه، برداشت های غیر مجاز درختان، وجود سرشاخه و ... در دره ها، رودخانه ها و قرار گرفتن آن در دهنه پل ها و عدم لایروبی این مسیر ها توسط متولیان به حدی زیاد بود که بر اثر بارندگی شدید، موجبات طغیان آب از رود و پل و حرکت به سمت سکونت گاهها، اراضی و منازل مردم شهر و روستا را تهدید کرد.

انسداد راه بالادست، رانش کوه، زمین، طغیان و سیل در پائین دست، آسیب های فراوانی به بخش کشاورزی، دامپروری، اشتغال و زندگی مردم به ویژه شهر های مرکزی و شرقی استان وارد کرد و در آستانه 2 روز مانده به عید، نه شادی، که مصیبت و گرفتاری را ارمغان نوروز 98 کرد.

گرچه در ایام منتهی به عید دستگاهها متولی اجرائی و نیرو های آن خود را برای تعطیلی آماده می کردند و البته برخی مسئولین هم برای فراغت از امور مسئولیتی، به دور از دغدغه مردم از وضعیت بسیار سخت معیشتی و اقتصادی، بر حسب عادت اشراف گری در سفر های دریایی و جزیره ای جنوب کشور، خود را با آرامش به آب زدند، اما آب با هیاهویش در شمال کشور بر مردم و زندگی آنان زد.

علی ای حال بر حسب عادت مسئولین اجرایی و خیال راحتشان من باب ورود بسیج مستضعفین و سپاه بر مبنای ذات ارزشی و خدمت رسانی اش ، رسیدگی بر مردم گرفتار سیل و آسیب های تبعاتی آنرا رها کردند تا مردم به کمک مردم آیند.

شدت خسارت سیل و رانش مسیر و زمین در مازندران از یک سو و بی تفاوتی مسئولین اجرایی از سوی دیگر به حدی بود که مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح فرمان یاری برای نجات زندگی مردم را صادر کرد.

مدیریت سپاه و تلاش، مجاهدت و پا به کاری بسیج مظلوم و عزیزی که تا زانو در گل و لای حیاط منازل فرو رفته  از ابتدای حادثه تا امروزکه بالغ بر 10 شبانه روز است توانسته به سبب حداقل نمایش در صحنه بودن و همدردی و البته پاکسازی منازل، حیاط، معابر، مدارس و ... و همچنین جابجایی زندگی و اثاثیه برای کاهش صدمات، و توزیع مایحتاج اولیه مردم، تسکینی بر آلام درد مندان سیل اخیر گردید.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها