خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از مدیریت بحران بارندگی های اخیر و آماده باش اکیپ های رفع آبگرفتگی در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۲۶۹۳
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران؛ فرهاد افشار گفت: طی روزهای گذشته و از ساعات اولیه بارش باران در تهران، با آماده باش نیروهای خدمات شهری، آب افتادگی‌ها و موارد تجمع آب در معابر اصلی و فرعی منطقه 20 برطرف شد.

افشار با اشاره به آماده باش نیروها و آمادگی کامل اکیپ های خدماتی و تجهیزات و ۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری منطقه، همزمان با آغاز بارش ها و به ویژه بارش شدید پنجمین روز فروردین ماه، اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته بالغ بر ۹۵۰۰ نفر ساعت بدنه مدیریتی و کارشناسی منطقه در آماده باش کامل بوده و ۳۶ اکیپ ثابت در موقعیت های حساس به طور مستمر مستقر و به نسبت بارش اکیپ های جایگزین مستقر و آب‌گرفتگی کانال‌ها و معابر منطقه ۲۰ را برطرف کردند.

شهردار منطقه 20 تهران با اشاره به اینکه علاوه بر مدیریت وضع موجود آمادگی منطقه برای کمک رسانی به شهرها و استان های همجوار وجود دارد، گفت: طی ساعات گذشته اقداماتی از قبیل کنترل سطح محدوده از نظر آب گرفتگی و آب ماندگی و سرایت به منازل مسکونی و حتی کمک و مساعدت به شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و برخی شهرداری های همجوار نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به گردشگرپذیری منطقه اضافه کرد: همچنین نواحی هفتگانه منطقه ۲۰ در محل‌هایی که امکان وقوع سیلاب وجود دارد به تمام مسافرانی که از شهرهای دیگر به تهران آمدند تذکرات لازم را ارائه می دهند تا اطراف محل های خطر اسکان نداشته باشند.

فرهاد افشار ادامه داد: محل هایی که امکان وقوع سیل در آن ها وجود دارد همچون‌ روددره ها، رودخانه ها، مسیل ها، پارک ها که احتمال دارد حجم آب در آن ها زیاد شود به طور مداوم پایش می‌شود و تذکرات لازم در این باره به نواحی داده شده و آن ها کنترل و رصد دائمی را انجام می دهند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه منطقه ۲۰ در جنوبی ترین نقطه شهر تهران قرار گرفته، بیش از ۷۰ درصد بارندگی ها و آبهای سطحی وارد مجموعه شبکه کانال ها و انهار و دو مخزن فرامنطقه ای صالح آباد در منطقه ۲۰ با حجم ۶۰ هزار متر مکعب می گردد که با برنامه ریزی های مستمر بحران ناشی از بارندگی ها از سطح منطقه مدیریت شد.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان بیان داشت: با توجه به اعلام هواشناسی در خصوص استمرار بارش ها در ساعات آینده و تا زمان اعلام ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران مبنی بر وضعیت عادی، آمادگی لازم در منطقه حفظ و تمهیدات و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی های احتمالی خیابان ها انجام شده است.

 

ارسال نظرات