رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با اعلام اینکه ترافیک در شهر رودبار بسیار سنگین و پرحجم است گفت‌: مسافران نوروزی در حال تغییر مسیر به سمت شهرهای استان گیلان هستند.
کد خبر: ۹۱۲۲۵۶۰
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ محمدرضا محمدی از ترافیک بسیار سنگین و حجیم شهر رودبار در دور دوم سفرهای نوروزی خبر داد و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین علل ورود بسیار زیاد مسافران نوروزی به گیلان آب‌گرفتگی و سیلاب استان‌های مازندران و گلستان است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان تردد بسیار پرحجم در تمام ورودی‌ها و خروجی‌های استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: وضعیت عبور و مرور وسائط نقلیه در جاده‌ها و محورهای درون شهری استان گیلان نظیر لاهیجان و بندرانزلی نیز بسیار سنگین گزارش می‌شود.

محمدی شرایط مساعد آب و هوایی استان گیلان و وضعیت جوی بهتر آن در مقایسه با دیگر استان‌های شمالی نظیر مازندران و گلستان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: وضعیت جاده‌ها نشان می‌دهد مسافران نوروزی در حال تغییر مسیر به سمت ورودی‌های استان گیلان هستند.

وی از کاهش وقوع تصادفات منجر به فوت در محدوده‌های شهری استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: بررسی نتایج به دست آمده طرح نوروزی امسال پلیس راهور نشان می‌دهد تصادفات منجر به جرح در محدوده‌های شهری گیلان در مقایسه با سال گذشته حدود 6 درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه آمار وقوع تصافات منجر به خسارت در شهرهای استان با مدت مشابه سال گذشته فرق چندانی ندارد بیان داشت: در سه روز گذشته که شرایط جوی گیلان بارانی بود هیچ تصادف منجر به فوتی در محدوده‌های شهری استان رخ نداده است.

محمدی رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی توسط رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در جاده‌های درون شهری را گیلان دارند مورد تأکید قرار داد و افزود: از آن‌جایی که آب و هوای گیلان لحظه‌ای بوده و بارش باران در آن غیرقابل پیش‌بینی است رانندگان برای تردد در جاده‌ای این استان باید بیشتر احتیاط کنند.

وی لغزنده بودن معابر شهری استان گیلان و عجله و شتاب در هنگام رانندگی را از مهم‌ترین دلایل وقوع سوانح رانندگی دانست و اظهار داشت: پرهیز از رانندگی کردن در حالت خواب‌آلودگی و رعایت سرعت مطمئنه در محورهای درون شهری در کاهش انواع تصادفات نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

رئیس پلیس راهور گیلان پرهیز از نزاع و درگیری بعد از وقوع تصادف توسط رانندگان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ از رانندگانی که وسیله نقلیه آن‌ها دچار سانحه و تصادف شده تقاضا داریم برای جلوگیری از بروز ترافیک قبل از تماس با پلیس خودروی خود را به حاشیه خیابان منتقل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات