خبرهای داغ:
اعظم قربانی در یادداشتی نوشت: تشکل‌های دانشجویی، خصوصا تشکل‌های انقلابی مثل همیشه نقش بصیرت افزایی و تبیین شعارسال را خواهند داشت و انتظار است که برنامه‌های سال ۹۸ را با محوریت رونق تولید اجرا کنند.
کد خبر: ۹۱۲۲۵۴۷
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فاس، اعظم قربانی مسئول فضای مجازی خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کازرون یادداشتی در خصوص نامگذاری سال ۹۸به رونق تولید توسط رهبر انقلاب، به بیان برخی نکات در این باره پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

ضمن تبریک سال جدید و آرزوی داشتن سالی پرخیر و برکت، به نظر می‌رسد روی صحبت رهبر معظم انقلاب جهت تحقق شعار سال  مسئولین است.

مسئولین کشور جهت محقق شدن شعار سال، بایستی چرخ کارخانجات و کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل را مجددا بچرخانند، از وارادات بی رویه کالاهای اساسی که مشابه داخلی دارد جلوگیری کنند، صادرات را افزایش دهند، دولت بایستی برای طرح های تولیدی ارز اولیه رافراهم کند و با  وام هایی با بهره کم به سرمایه گذاران در جهت رونق تولید کمک کنند.

کار دیگری که می‌توان انجام داد، جذب سرمایه و ثروت های راکد در کسب وکار است، بسیاری از افراد سرمایه دار با نگرانی از عدم ثبات نظام اقتصادی، ترجیح می‌دهند سرمایه های خود را راکد نگه دارند که اگر اعتماد آن ها را جذب شود و شرکت ها و کارخانجات راه اندازی شود، به اشتغال جوانان درسطح وسیعی کمک می‌شود و وابستگی به کشورهای بیگانه کم خواهدشد و به راحتی می‌توان تحریم ها را دور زد.

یک طرف مسئله  رونق تولید، مردم هستند. وقتی مردم طبق شعارسال ۹۷ که به گفته حضرت آقا در سطح وسیعی مورد توجه قرار گرفت، از کالاها و محصولات ایرانی استفاده کنند باعث افزایش رقابت واحد های تولید و در نتیجه افزایش کیفیت محصولات خواهد شد.

و اما در بحث تامین امنیت سرمایه گذاری دستگاه قضا باید نسبت به رانت خواری و قاچاق کالا که دو عامل در جهت برهم خوردن نظام اقتصادی کشور می‌شود، برخورد جدی انجام دهند.

وقتی تولید داخلی افزایش یابد و از خروج ارز از کشور جلوگیری و نقدینگی هدایت شود، ارزش پول ملی افزایش می یابد.

تشکل های دانشجویی، خصوصا تشکل های انقلابی مثل همیشه نقش بصیرت افزایی و تبیین شعارسال را خواهند داشت و انتظار است که برنامه های سال ۹۸ را با محوریت رونق تولید اجرا کنند، از جمله: تریبون های آزاد، مناظره، نشست ها، نمایشگاه محصولات ایرانی، بازدید از واحدهای تولیدی، مصاحبه با کارآفرینان برتر و راه های موفقیتشان، چاپ نشریات با عنوان شعار سال و ارائه راهکارهای تحقق این شعار و... که البته همت روسای دانشگاه و مسئولین فرهنگی دانشگاه را می طلبد.

نکته دیگر اینکه باید بدانیم و باور کنیم که مشکلات اقتصادی جز با همت مسئولین و همچنین به دست من و شما، رفع نخواهد شد.

نکته آخر اینکه باید خداقوت گفت به مردم انقلابی که باوجود فشارهای اقتصادی در سال گذشته، ثابت کردند که پای نظام ایستاده اند، حتی با کمرهای خم شده در زیر بار مشکلاتی که قریب به اتفاق به بی کفایتی مسئولین بی درد خم شده در مقابل غرب مربوط است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار