بارشهای اخیر خسارات گسترده ای به زیر ساختها در بخش حمل و نقل جاده ای، تاسیسات آب و برق و منازل مسکونی وارد کرد.
کد خبر: ۹۱۲۲۴۷۴
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل در یاسوج گفت: در بین ۲۰ استان کشور کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان بارش‌ها را با میانگین ۱۰۰ میلیمتر داشته که در برخی نقاط به ۳۰۰ میلی متر هم رسیده است.
احمدی افزود:در ساعات پایانی دیشب رانش بزرگ در مسیر یاسوج به شیراز در ۳۰ کیلومتری از مبدا یاسوج موجب قطع شدن این مسیر ارتباطی شد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسافران این مسیر با مشکلاتی مواجه شدند اضافه کرد: با هماهنگی دستگاه‌های امدادرسان مسافران منتقل شدند، اما به علت حجم بالای رانش مسیر همچنان مسدود است.
استاندار ادامه داد: حجم آبی که در محل رانش جمع شده باید رها سازی شود و در اولین فرصت این مسیر نیز باز می‌شود.
احمدی افزود: به مهمانان و مسافران توصیه می‌شود مسیر‌های جایگزین ازجمله جاده قدیم یاسوج به شیراز را برای سفر به یاسوج و بالعکس انتخاب کنند.
وی گفت: به هم استانی‌ها هم توصیه می‌شود با توجه به احتمال رانش و ریزش کوه در این مسیر از سفر‌های غیرضروری تا بازگشایی مسیر توسط عوامل اجرایی راهداری و سایر دستگاه‌ها اجتناب بکنند.
احمدی گفت: حجم خسارت‌ها به تاسیسات آب، برق، گاز، منازل مسکونی، عشایر، زمین‌های کشاورزی و باغات بسیار زیاد است و ستاد بحران استان در حال بررسی میزان خسارت است.
وی گفت: محور بابامیدان- نورآباد به شیراز به عنوان یک محور جایگزین مناسب است و کسانی که از استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت استان فارس یا بوشهر حرکت کنند از این مسیر جایگزین استفاده کنند
استاندار با اشاره به قول رئیس جمهور مبنی بر جبران خسارات سیل ادامه داد:با بررسی کارشناسی و تشکیل پرونده، برای واحد‌های مسکونی بنیاد مسکن و برای واحد‌های تولیدی و کشاورزی، ستاد بحران و دستگاه‌های تخصصی عهده دار جبران خسارت می‌شوند.
ارسال نظرات