رئیس ستاد بحران استان سمنان با بیان اینکه ۱۲۲ واحد مسکونی در کالپوش در معرض خطر هستند گفت: مدیران نباید تابع زمان و مکان بوده و در اسرع وقت و در هر مکانی نسبت به انجام مسئولیت خود اقدام کنند.
کد خبر: ۹۱۲۲۴۴۸
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آشناگر استاندار سمنان در سومین حلسه شورای مدیریت بحران استان در سال ۹۸ در شهرستان میامی در سخنانی اظهار کرد: مدیران نباید تابع زمان و مکان بوده و در اسرع وقت و در هر مکانی نسبت به انجام مسئولیت خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در مجموع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در مقابله با بحران، عملکرد مطلوبی داشتند افزود: فوت یکی از هم استانی‌های عزیز بر اثر سیل شب گذشته در شهرستان سمنان، بسیار باعث تاثر گردید که نیاز است تا در‌مواجهه با سیل و بلایای طبیعی، آموزش‌های لازم بیش از این به شهروندان ارائه شود.
رئیس ستاد بحران استان سمنان خاطر نشان کرد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و پلیس راه نیز در مدیریت بحران و تسهیل در ارائه خدمات مطلوب به مردم بسیار زحمت کشیدند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی تصریح کرد: امروز با حضور در روستای کالپوش مطالبات مردم را از نزدیک شنیدم و تسریع در انجام اقدامات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به ساکنین این روستا در دستور کار قرار گرفت.
آشناگر ادامه داد: در راه بازگشت از حسین آباد، در روستای تلوبین نیز حضور یافته و مشکلات و مسائل این روستا نیز بررسی شد و اقدامات لازم‌برای رفع آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: حدود ۱۲۲ واحد مسکونی در روستای حسین آباد در معرض خطر هستند که ۵۳ واحد آن تاکنون تخلیه شده است و تخلیه مابقی ساختمان‌های تخریب شده و یا در معرض خطر باید به سرعت انجام شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه اسکان موقت ساکنین روستا که منزل آن‌ها تخریب شده است، نیاز است تا پایان این هفته انجام شود افزود: میزان‌حق آبه روستائیان حسین آباد برای استفاده آب شرب، صنعت و کشاورزی را در نظر خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: وقتی که با مردم به گپ و گفت می‌پردازید و نشست برگزار میکنید، امکان دارد که خواسته‌های خود را به دلیل ناراحتی و از دست دادن منازل خود با تندی بیان کنند، اما باید با صمیمیت و آرامش به حرف آن‌ها گوش کرد و این مهم باعث افزایش اعتماد مردم به مسئولین می‌شود.
رئیس ستاد بحران استان سمنان گفت: طی جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتم و مکاتباتی که صورت گرفت و بر اساس نظر کارشناسان، استحکام بنای سد روستای حسین آباد مورد تایید قرار گرفت و در این خصوص هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
وی افزود: احداث ساختمان توسط دستگاه‌های اجرایی در مناطق در معرض خطر روستای حسین آباد به صورت ویژه بررسی و پیگیری خواهد شد و مسئولان این مجموعه‌ها باید به صورت کامل پاسخگو باشند.
آشناگر ادامه داد: مسئولین باید تلاش کنند تا از این پس، جذب و تخصیص اعتبارات، برای رفع مشکلات مناطق و نقاط بحرانی شهرستان‌های استان انجام شود.
وی گفت: راهدار خانه‌های مستقر در مناطق حادثه خیز و بحرانی استان، باید به صورت کامل تجهیز شوند تا در زمان بحران، در کمترین زمان ممکن، بهترین خدمات را به در راه ماندگان ارائه کنند.
آشناگر اضافه کرد: استخر ذخیره آب منطقه بالادست شهمیرزاد (آب مرغک)، باید از نظر استحکام بنا در اسرع وقت، رفع خطر گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها