نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بسیج:

لازمه "رونق تولید" تصاحب بازار داخلی و خارجی است/وزارتخانه های اقتصادی عزمی جدی برای تحقق شعار سال داشته باشند

عضو فراکسیون تولید و اشتغال در مجلس گفت: اگر تولید ما مصرف نداشته باشد عملا رونقی به وجود نمی آید و معنی ندارد و ما به خاطر این مسئله حتما بازار داخلی را که تضمین می کنیم هیچ بلکه زمینه را برای تصاحب بازار خارجی هم باید فراهم کنیم.
کد خبر: ۹۱۲۲۴۰۸
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در  مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به شعار سال گفت: شعاری که امسال توسط مقام معظم رهبری انتخاب شد در ادامه شعارهای چند سال گذشته بود و زمینه اقتصادی دارد، این نامگذاری ها نشان دهنده این است که یکی از مسائل اساسی و البته مشکلات جدی کشور، در حوزه اقتصاد است.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: اگر مشکلات اقتصادی را در کشور حل و فصل نکنیم، می شود گفت که توقع توسعه کشور یک توقع به جایی نیست و تا زمانی که یک اقتصاد پویا را راه اندازی نکنیم مشکلات معیشت مردم برطرف نخواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی رونق تولید را پیش نیاز توسعه دیگر مولفه های اقتصادی خواند و بیان کرد: زمانی که تولید رونق پیدا می کند در کنارش اشتغال، درآمد و رشد اقتصادی هم به وجود می آید ولی اینکه تولید چگونه رونق پیدا می کند، مهم است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان عنوان کرد: یکی از موارد مهم این است که ما در تأمین سرمایه و مواد اولیه توانمند باشیم و مهمتر از آن اینکه تولید باید بازار مصرف داشته باشد چه در بازار داخل و چه در بازار خارج، باید خواهان داشته باشد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: یعنی اگر تولید ما مصرف نداشته باشد عملا رونقی به وجود نمی آید و معنی ندارد و ما به خاطر این مسئله بازار داخلی را که تضمین می کنیم هیچ، بلکه زمینه را برای تصاحب بازار خارجی هم باید فراهم کنیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی معتقد است مجموعه دولت باید عزم جدی برای رونق تولید داشته باشد و در همین خصوص اضافه کرد: وزارت خانه های اقتصادی از جمله وزارت اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و وزارت خارجه باید در سریعترین فرصت یک کارگروه مشترک تشکیل دهند و برای بازاریابی خارجی تلاش شبانه روزی داشته باشند.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال در  مجلس صادارات را امری مهم در بحث رونق تولید خواند و تصریح کرد: به دلیل کاهش ارزش پول ملی زمینه توسعه صادرات فراهم تر شده است و اگرچه موضوع کاهش ارزش پول ملی واقعا ضررآور است ولی این مولفه که صادرات را رونق داده باید به عنوان یک فرصت استفاده شود و خدای ناکرده به یک تهدید تبدیل نشود.

نماینده مردم در مجلس دهم در پایان با اشاره به آمادگی مجلس برای تحقق رونق تولید خاطرنشان کرد: از نظر قوانین موجود و اسناد بالادستی کشور هم مشکل اساسی برای رونق تولید وجود ندارد ولی اگر لازم باشد همین چهار وزارتخانه اقتصادی با قید فوریت می توانند لایحه به مجلس ارائه کنند و نمایندگان هم پیگیری می کنند تا موضوع را حل و فصل کنیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات