نماینده مردم در مجلس دهم گفت: متأسفانه در حال حاضر بانک های کشور در خدمت تولید و رونق تولید نیستند و بسیاری از آنها مانند ترمزی جلوی تولید را گرفته اند.
کد خبر: ۹۱۲۲۳۸۶
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «رونق تولید» گفت: تولید مهمترین شاخص اقتصادی است که وضعیت آن روی همه پارامترها و شاخص های دیگر اقتصادی اثرگذار است.

وی افزود: اینکه رهبری انقلاب، امسال این مهم را تأکید داشتند از اهمیت تولید حکایت دارد، از سوی دیگر در سالهای گذشته همواره موضوع اقتصادی شعار سال بوده و این نشان دهنده این است که ما در حوزه اقتصادی چالش هایی داریم که بایستی اهتمام ویزه برای رفع این چالش ها داشته باشیم و آن را در اولویت قرار دهیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب حمایت از کالای ایرانی را برای تحقق شعار ضروری دانست و تصریح کرد: طرح شعار رونق تولید در ادامه شعار سال گذشته یعنی حمایت از کالای ایرانی است و اگر ما و مردم این فرهنگ را داشته باشیم که از کالای ایرانی و تولید ایرانی حمایت کنیم و همچنین مسئولین هم از واردات کالاهای خارجی جلوگیری کنند بی‌شک زمینه برای رونق تولید فراهم می‌شود.

کریمی با اشاره به موانع رونق تولید و نقش موثر بانک‌ها در این زمینه بیان کرد: بخشی از موانع موجود در بحث تولید را در حوزه بانکداری و تأمین منابع مورد نیاز تولید در بخش سرمایه‌گذاری های اولیه و سرمایه در گردش برای کارخانجات و واحدهای تولیدی است که بانک ها نقش بسیار مهمی در این زمینه می توانند داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همکاری بانک ها با تولیدکنندگان را یک اصل مهم برای رونق تولید دانست و افزود: متأسفانه در حال حاضر بانک های کشور در خدمت تولید و رونق تولید نیستند و بسیاری از آنها مانند ترمزی جلوی تولید را گرفته اند و عملا تولیدکنندگان یکی از مهمترین موانع کارهای خودشان را بانک های می دانند که نه تنها به آنها کمک نمی کنند بلکه دست و پای آنها را هم بسته اند و با ایجاد محدودیت ها و تنگناهای متعدد عملا جلوی فعالیتشان را می‌گیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در همین خصوص ادامه داد: سایر دستگاه های دیگر هم چه بسا موانع دیگری برای تولید ایجاد می کنند که این موانع باید رفع شوند و مجلس شورای اسلامی هم قطعا باید هم در عرصه اصلاح قوانین و مقررات مورد نیاز برای تولید تلاش کند و هم نظارت بر قوانین مصوب شده که به علت عدم اجرای کامل و درست نتوانسته مسائل تولید را به طور کامل حل کند بایستی انجام دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بسیج همگانی برای محقق شدن شعار سال خاطرنشان کرد: به هر حال این عزم و اراده باید در کشور باشد که تولید ملی رونق بگیرد و به واسطه آن مشکلاتی چون بیکاری رفع و در نهایت سطح درآمد و معیشت مردم افزایش پیدا کند، تولید ثروت صورت گیرد؛ امیدواریم این شعار بتواند در سال جاری یک اوجی را برای رونق تولید در کشور ایجاد کند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات