خبرهای داغ:
جانشین بسیج جامعه پزشکی در گفت‌و‌گو با بسیج خبر داد؛
کد خبر: ۹۱۲۲۳۵۲
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مجید احمدی جانشین بسیج جامعه پزشکی در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: تیم های بسیج جامعه پزشکی استان های گلستان و مازندران از اولین ساعات شروع سیل در حوزه مهندسی و کمک های اولیه کار خود را آغاز کردند و پس از آنکه نیازمندی اصلی سیل زدگان که بحث اسکان بود برطرف شد روند کار پزشکی و درمانی را با دو راهبرد ادامه دادند.

وی افزود: گروهی از اعضای بسیج جامعه پزشکی در قالب تیم های شهید رهنمون که شامل پزشک متخصص، پزشک عمومی و پرستارهای مجرب است با قایق و خودروهای مناسب در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و نیازمندی های اورژانسی مردم را برطرف کردند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: بخشی از پزشکان و پرستاران بسیج جامعه پزشکی هم با حضور در محل اسکان خانواده های سیل زده به صورت شیفت بندی شده به ویزیت و ارائه خدمات به این خانواده ها پرداختند.

احمدی در خصوص اقلام توزیع شده توسط بسیج جامعه پزشکی گفت: تا کنون بیش از 100 میلیون تومان دارو از سراسر کشور جمع آوری شده و متناسب با نیاز مناطق سیل زده و با تشخیص پزشکان بین مردم و خانواده ها توزیع می‌شود. هم چنین حدود هزار بسته غذایی و آب معدنی هم توسط بسیج جامعه پزشکی استان های قزوین و اراک به مناطق سیل زده ارسال و بین مردم توزیع شده است.

وی گفت: پس از گسترش دامنه سیل به سایر استان ها، قرار بر این شد تا برخی استان ها کمک های خود به صورت اضطراری در استان نگهداری کنند و هم اکنون تیم های بسیج جامعه پزشکی در 8 استان در آماده باش کامل هستند که اگر نیازی شد بتوانند به سرعت خدمت رسانی کنند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی در پایان گفت: سازه بیمارستان صحرایی هم در منطقه آق قلا مستقر شده است و پزشکان بسیجی به صورت شیفت بندی شده در این بیمارستان به مردم خدمت رسانی می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها