استاندار زنجان از ارسال محموله کمکهای امدادی استان زنجان به هموطنان استان های سیل زده شمال کشور خبر داد و گفت: روند ارسال کمک های متعدد از سوی مردم و دستگاه های امدادی استان زنجان به نقاط آسیب دیده سراسر کشور همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۲۲۳۱۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ فتح اله حقیقی با بیان اینکه در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در چند استان شمالی و چند استان در غرب و جنوب غربی کشور که موجب به بار آمدن خسارات بسیاری در آنها شد، گفت: از نخستین ساعات اعلام وضعیت بحران در کشور، جلسات هماهنگی مدیریت بحران استان تشکیل و بازدیدها از مناطق حادثه خیز و حاشیه سدهای استان زنجان انجام شده است.

مقام عالی استان ادامه داد: علاوه بر آمادگی کامل تمامی اعضای ستاد بحران استان و ابلاغ ممنوعیت خروج مدیران تا عادی شدن شرایط از استان، از سوی دستگاه های امدادی، جهادی، بسیج و گروه های مردمی نیز اقدامات لازم برای جمع آوری و اعزام کمک های لازم به مردم مناطق سیل زده آغاز شده و در حال انجام است.

وی از استمرار جمع آوری و ارسال محموله کمک های مردمی از زنجان به استان های شمالی خبر داد و گفت: 1600 بسته اقلام اساسی با 2  دستگاه خودروی سنگین یونیماک در قالب 2 محموله از استان زنجان جهت امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شد. 

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: درصورت نیاز امکان اعزام تیم های بهداشتی شامل بهداشت محیط، مبارزه با بیماریهای واگیر، مبارزه با بیماریهای غیرواگیر و بهداشت روان و ماسک n95 به دانشگاه گلستان وجود دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان بعنوان استان معین مازندران در مواقع بروز بحران انتخاب شده است، اظهار کرد: بر همین اساس کمک های لازم به مردم منطقه تامین و در حال ارسال می باشد و تا کنون یک هزار تخته پتو، 30 هزار قرص نان، چراغ برقی، کنسرو، مواد خوراکی، پوشاک و بیل و کلنگ به استان مازندران ارسال می شود.

وی به جمع‌آوری کمک از طریق پایگاه‌های بسیج مساجد و پایگاه های امدادی دستگاه های خدمات رسان در سراسر استان اشاره نمود و افزود: تا عادی شدن شرایط ارسال کمک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرعالی اجرایی استان ادامه داد: بخشی از کمک های مردمی ارسال شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مردم مناطق سیل‌زده عبارتست از: ارسال انواع بیسکویت به ارزش بیش از ۸۰ میلیون تومان تاکنون و ارسال پوشاک بچه و لوازم بهداشتی و نیز کلیه واحدهای صنعتی جهت پذیرایی از مهمانان در راه مانده در کلیه راههای مواصلاتی استان اعلام آمادگی کامل کرده اند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: 20 غواص زنجانی نیز برای حضور در منطقه و کمک به هموطنان سیل‌زده اعلام آمادگی نموده اند که در صورت اعلام نیاز از سوی استان‌های مذکور این غواصان نیز اعزام خواهندشد.

 

ارسال نظرات