خبرهای داغ:
اولین روزهای سال 98 در خراسان شمالی با بارش شدید باران و وقوع سیلاب همراه بود، بطوری که بسیاری از شهرستان های خراسان شمالی شاهد وقوع سیلاب و خسارت به منازل، دام ها و مزارع کشاورزی بودند اما در این میان سپاه و بسیج مانند همیشه پای کار آمدند و امدادرسانی به آسیب دیدگان را آغاز کردند.
کد خبر: ۹۱۲۲۳۱۱
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی خبر داد:

اعزام ۷۰۰ جهادگر در قالب ۸۱ گروه جهادی به مناطق سیل زده خراسان شمالی/ توزیع پلاستیک و موادغذایی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان

اولین روزهای سال 98 در خراسان شمالی با بارش شدید باران و وقوع سیلاب همراه بود، بطوری که بسیاری از شهرستان های خراسان شمالی شاهد وقوع سیلاب و خسارت به منازل، دام ها و مزارع کشاورزی بودند اما در این میان سپاه و بسیج مانند همیشه پای کار آمدند و امدادرسانی به آسیب دیدگان را آغاز کردند.

اعزام 700 جهادگر در قالب 81 گروه جهادی به مناطق سیل زده خراسان شمالی/ توزیع پلاستیک و موادغذایی به ارزش 100 میلیون تومان,

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سردار مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در مناطق سیل زده و خسارت دیده حضور یافت و دستور بسیج تمام نیروهای سپاه و بسیج در سراسر استان برای امداد رسانی به خسارت دیدگان داد.

 

سرتیپ دوم پاسدارسیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در تشریح برنامه گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) برای تعطیلات نوروز 98 گفت: از ابتدای سا 700 جهادگر در قالب81 گروه جهادی در کل استان سازماندهی شده و با انتخاب جغرافیای مورد نظر شروع به کار کرده اند.

 

سردار مرتضوی افزود: با وقوع سیل در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان، اکثر گروه های جهادی، توان خود را برای کمک به مناطق سیل زده متمرکز کرده اند.

 

مرتضوی اضافه کرد: در پی حادثه سیل اخیر در استان، قرارگاهی با محوریت فرماندهی سپاه استان تشکیل شده و نواحی شهرستان ها نیز به عنوان معین شهرستان های حادثه دیدۀ راز و جرگلان و مانه و سملقان مامور به رسیدگی به مشکلات این شهرستان ها شده اند.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در ادامه گفت: در حال حاضر تمام سپاه استان و رده های بسیج در حال جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم خراسان شمالی برای حادثه دیدگان سیل اخیر هستند.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: برای پیشگیری از خطرات احتمالی در تمام روستاهای سیل زده و در معرض خطر، پلاستیک و نایلون تهیه و تحویل خانوار شده است.

 

وی ادامه داد: سپاه حضرت جوادالائمه(ع) هم اکنون در حال کمک به تهیه مواد غذایی و معیشتی از جمله پتو و لباس برای مناطق محروم و سیل زده است.

 

مرتضوی با اشاره به برنامه های بسیج سازندگی در حوزه عمرانی، گفت: برای ساخت مسکن و همچنین مکان های نگهداری دام در روستاهای حادثه دیده، در حال رایزنی با دستگاه های مختلف هستیم.

 

 

 

جمع آوری 17 میلیون تومان کمک های نقدی در گرمه

 

سردار مرتضوی از جمع آوری 17  میلیون تومان کمک نقدی توسط مردم و بسیجان  شهرستان گرمه خبر داد.

 

وی تصریح کرد: سه گروه جهادی شامل ۶۰ نفر بسیجی نیز از ۸ فروردین اقدامات عمرانی را در روستاهای شهرستان مانه و سملقان با کمک و پشتیبانی شهردار و فرماندار آغاز می کنند.

 

 

 

ارسال مواد غذایی به ارزش 14 میلیون تومان از شهرستان شیروان

 

وی ادامه داد:  در شهرستان شیروان نیز به کلیه نیروهای تحت امر و بسیجیان آماده باش کامل برای مقابله با سیل احتمالی داده شده است و تاکنون 900 جعبه شیرینی خشک به ارزش 12 میلیون تومان و 300 کنسرو انواع مواد غذایی به ارزش 2 میلیون تومان به مناطق سیل زده ارسال شده است.

 

 

 

وی همچنین از ارسال 10 رول پلاستیک به ارزش 6 میلیون تومان برای پوشش منازل خبر دادو گفت: ۵ سالن ورزشی سپاه آماده اسکان مسافران و سیل زدگان احتمالی هستند و ۱۲۰ گروه جهادی در حالت آماده باش برای امداد رسانی هستند.

 

 

 

اعزام ۳ گروه جهادی به منطقه سیل زدگان زارو جرگلان

 

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی همچنین از اعزام ۳ گروه جهادی از شهرستان بجنورد به منطقه سیل زده زارو جرگلان خبر دادو گفت: جمع آوری بسته های غذایی  وارسال به منطقه سیل زدگان در این شهرستان نیز ادامه دارد.

 

وی با اشاره به بارش های اخیر و وقوع طوفان در منطقه رازوجرگلان، خاطرنشان کرد: سپاه حضرت جوادالائمه (ع) از روز اول فروردین 98 برای شناسایی نقاط آسیب دیده وارد منطقه شده است.

 

وی با بیان اینکه با ورود سپاه و بسیج در دو روز اول سال 98، کار ارسال اقلام ضروری مثل پلاستیک، پتو و مواد غذایی برای این مناطق، سرعت گرفته است، ادامه داد: با همکاری نواحی شهرستان ها، بنیاد برکت، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و آستان قدس رضوی، حدود 60 رول پلاستیک به مناطق سیل زده استان ارسال شده است.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تیم های جهادی در مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند، گفت: با کمک های نقدی و غیرنقدی مردم استان، مشکلات و رنج های مردم مناطق سیل زده در مرحله اول کاهش پیدا کرده است.

 

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه حدود 100 میلیون تومان پلاستیک و بسته های مواد غذایی از سوی آستان قدس رضوی تهیه شده است، اظهار کرد: ارزاق، پتو و نیازمندی های اولیه در حال تامین بوده و مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

در پایان با اشاره به بارش های سنگین روزهای آینده در استان، گفت: آمادگی لازم برای رویارویی با اتفاقات احتمالی وقوع سیل در شهرستان ها در حوزه پشتیبانی و کمک رسانی وجود دارد

 

منبع : عصر اترک

ارسال نظرات
پر بیننده ها