طرح اصلاح سیستم بانکی‌ برای رونق تولید به صحن علنی مجلس می‌آید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح اصلاح سیستم بانکی کشور جهت تصمیم‌گیری به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید گفت: امیدواریم این طرح پس از تصویب ،‌تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۹۸ جهت اجرا ابلاغ شود.
کد خبر: ۹۱۲۲۱۶۸
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمود شکری با اشاره به شعار رونق تولید که در طلیعه امسال توسط مقام معظم رهبری بیان شد اظهار داشت: مجلس نیز در همین راستا قصد دارد با تصویب و ابلاغ طرح اصلاح سیستم بانکی کشوری گامی مهم و محکم برای تحقق شعار سال 98 بردارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اخذ سودهای کلان بانکی از تولیدکنندگان و لزوم حمایت از تولید داخلی را دو مقوله کاملاً متضاد و متناقض خواند و عنوان کرد: بازنگری در این حوزه بسیار جدی است زیرا در حال حاضر تولید در کشورمان از حمایت و پشتیبانی واقعی سیستم بانکی بی‌بهره است.

نماینده مردم تالش،‌ ماسال و رضوانشهر در مجلس از عدم اهتمام دولت برای ارائه لایحه اصلاح سیستم بانکی کشور به مجلس سخن گفت و تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس به علت تعلل دولت در این زمینه طرح مذکور را در دو بخش اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون بانکی در دست تهیه دارد.

شکری از احتمال پایان بررسی و تصویب طرح‌های اصلاح قانون بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس تا پایان فروردین 98 خبر داد و افزود: با تصویب و ابلاغ این طرح توسط صحن علنی مجلس اتفاقات و تحول بسیار بزرگی در سیستم بانکی کشور ایجاد می‌شود.

وی عدم پرداخت سودهای کلان بانکی و یا تغییر قراردادهای سپرده‌گذاری به صورت مشارکتی را از جمله مزایای اصلاح قانون بانکی کشور دانست و ابراز داشت: شریک بودن دو طرف در سود و زیان، حمایت واقعی از تولیدکنندگان داخل و رونق تولید‌ و اشتغال از دیگر کارکردهای طرح یاد شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس واردات 95 درصد کاغذ مورد نیاز کشور از خارج را مورد توجه قرار داد و گفت: بسیاری از کارخانجات بزرگ کشور در حال حاضر با 5 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند در حالی‌که با کمی حمایت می‌توانیم مقدار تولید کاغذ را به صورت چشمگیری افزایش دهیم.

نماینده مردم تالش،‌ ماسال و رضوانشهر در مجلس به عدم اعطای یارانه تولید به این بخش و انحرافات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از سود سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید به تولید اختصاص پیدا می‌کرد اما قانون خوب اجرایی نشد و دست اقتصاد و تولید کشور از این حمایت‌ها کوتاه ماند.

شکری انحراف در نحوه هزینه کرد ارز 4 هزار و 200 تومانی خرید کالاهای اساسی و سوء استفاده فرصت‌طلبان از وضعیت بازار داخلی را مورد تأکید قرار داد و افزود: معتقدم اگر یارانه تولید درست هزینه شود نه تنها مشکلات حوزه صنعت کشور بلکه معضل بیکاری نیز به آسانی قابل حل است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریمی بهترین ابزار ما برای مبارزه با دشمن تولید است خاطرنشان کرد: اگر دولت با دادن یارانه تولید از تولیدکنندگان داخلی حمایت درستی انجام دهد علاوه بر جایگزین شدن درآمد صادرات غیرنفتی اشتغال پایدار و ارزآوری خوبی نیز نصیب اقتصاد کشورمان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات