سیلاب ابنیه های تاریخی مازندران را خسارت زد

«سیف الله فرزانه» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به خسارت سیلاب هفت روز گذشته به بناهای تاریخی و تاسیسات گردشگری استان اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی زیرساخت‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی در اثر سیل اخیر، آسیب دیدند.
کد خبر: ۹۱۲۲۱۵۴
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «سیف الله فرزانه» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به خسارت سیلاب هفت روز گذشته به بناهای تاریخی و تاسیسات گردشگری استان اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی زیرساخت‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی در اثر سیل اخیر، آسیب دیدند.

وی افزود: در حال آسیب شناسی برای خسارت‌های وارده به این بنا‌ها هستیم تا به ستاد بحران استان گزارش شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: تعداد مسافران مقیم در مازندران تا سوم فروردین ماه از مرز چهار میلیون نفر گذشت و به چهار میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی داشت.

فرزانه با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار نفر از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری بازدید کردند، افزود: در این زمینه با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال قبل مواجه هستیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به فعالیت ۱۹ پایگاه، موزه و سایت موزه دولتی و خصوصی در استان، افزود: ۳۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و ۲۷۵ گردشگر خارجی از این موزه‌ها بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با حضور مدیران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در ستاد سفر بیش از یکصد جلسه داشتیم و نشان می‌دهد واژه گردشگری می‌تواند رویکرد فرهنگی و اقتصادی برای مازندران داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها