مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارش‌ها در گیلان تا صبح چهارشنبه با شدت و ضعف ادامه دارد گفت: مسافران نوروزی از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند زیرا در برخی از نقاط استان احتمال جاری شدن سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۲۲۰۵۳
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استمرار سامانه سرد و بارشی تا صبح چهارشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق استان دمای هوا 12 درجه سلسیوس کاهش پیداکرده افزود: تا صبح فردا بارش‌ها در بعضی از نقاط استان، به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارش‌ها فردا با شدت و ضعف ادامه دارد گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

دادرس با اشاره به اینکه مسؤولان آمادگی‌های لازم را داشته باشند بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغ داری‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند زیرا وزش باد در برخی از نقاط استان به‌ویژه سواحل و ارتفاعات گاهی شدید است.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت دریا مواج و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست گفت: به دلیل احتمال بارندگی شدید مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند زیرا در برخی از نقاط استان احتمال جاری شدن سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسؤولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی انجام دهند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق و سازمان آتش‌نشانی تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

دادرس بابیان اینکه مسؤولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند گفت: هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات