خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
یادداشت/ اسما مسیح پور
اسما مسیح پور در یادداشتی نوشت: دوره طرح ولایت دانشجویی، دوره‌ای معرفتی است که مبانی اندیشه اسلامی را به طور اصولی، منسجم و با یک نظم فکری در طی یک دوره چهل روزه در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) توسط اساتید با تجربه آموزش می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۲۲۰۲۹
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، اسما مسیح پور مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه های ممسنی و رستم و مسئول نشریات دانشکده پیراپزشکی ممسنی در خصوص برگزاری دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی یادداشتی نوشت.

 

متن این یادداشت به شرح زیر است:

در زمان جنگ واحدی بود که وظیفه آن باز کردن معبر ها و برداشتن موانع (مین ها ، سیم های خاردار و ...) برای نفوذ بهتر رزمندگان بود و جلوی پیشروی دشمن را می گرفت. کاهش آمار شهدا از دستاورد های مهم این واحد عملیاتی بود که به عنوان "گردان تخریب " شناخته می‌شد. به خاطر محدودیت در تعداد نیروها، شیوه آموزش آنها بر اساس آموزش های فشرده و کوتاه بود که هم در زمان صرفه جویی شود و هم افراد توانمند به این واحد راه یابند.

بعد از مقاومت و ایستادگی مثال زدنی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، دشمنان فهمیدند که توان مقابله نظامی با ما را ندارند بنابراین پروژه هایی را راه اندازی کردند که طی آن به صورت خاموش عقاید و افکار مردم را نشانه روی کردند و جنگی را به راه انداختند که فراتر از جنگ نظامی ست و در ادبیات سیاسی به نام "جنگ نرم " شناخته می شود .

در چهل سالگی انقلاب اسلامی با توجه به این که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم نیروی ایمان ملت را یکی از دلایل پیروزی مقابل دشمنان می دانند و بر انقلابی  ماندن در زمانی که دشمن هدف انقلابی زدایی از ملت را دارد تاکید کردند یکی از وظایف ما دانشجویان یادگیری و حفظ ارزش ها و اصول انقلاب و اسلام است که با یاد گیری از ریشه و علمی مبانی اندیشه اسلامی همانند " تخریبچی " های گردان تخریب شبهات موجود در فضای مجازی را که به منزله مین های به کار گذاشته دشمن هستند را با پاسخ دادن خنثی کنیم و اعتقادات افرادی را که با این شبهات سست می شوند را کاهش دهیم و خود را به سلاح معارف درست دینی و عمیق انقلابی مجهز کنیم همان طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: شما جوانان باید دائما هوشیار باشید. معارف دینی و انقلابی خود را هرچه می‌توانید تعمیق کنید. مثل پاره‌های پولاد نفوذناپذیر و نفوذکننده و در مقابل دشمن برنده و با اراده قوی باشید .

دوره طرح ولایت دانشجویی، دوره ای معرفتی است که مبانی اندیشه اسلامی را به طور اصولی، منسجم و با یک نظم فکری در طی یک دوره چهل روزه در جوار حرم مطهر امام رضا (ع ) توسط اساتید با تجربه آموزش می دهد. رهبر معظم انقلاب درباره این طرح می فرمایند: واقعا این کار (طرح ولایت )جزء کارهای بنیانی است، خیلی کار خوب داریم ولی بعضی کارهای خوب بنیان ساز است. تفکر فلسفی اسلام و فهم درست از مبانی اسلامی کاری می کند که انسان در هر لحظه از لحظات احساس می کند در کجای راه و به سمت کدام هدف حرکت می کند، قدرت تحلیل برای حوادث پیدا می کند و وظیفه خودش را در هر شرایطی تشخیص می دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها