خبرهای داغ:
برای نخستین بار در کشور

اردوی جهادی خانوادگی در شرق اصفهان به راه افتاد

اولین اردوی جهادی خانوادگی کشور در شرق اصفهان و در روستای ورتون بخش کوهپایه شروع شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۹۴۳
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در شرق اصفهان، حسین رجبی شامگاه امشب در افتتاحیه اولین اردوی جهادی خانوادگی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به عنوان سال رونق تولید، اظهار کرد: مردم فهیم و با بصیرت به پیام نائب امام زمان خودشان لبیک گفتند و در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از آرمان‌ها و اهداف انقلاب که حرکت به سمت ظهور و تمدن‌سازی نوین اسلامی بود حاضر شدند.

فرمانده حوزه دانش‌آموزی شهید بهشتی کوهپایه تصریح کرد: مقام معظم رهبری از یکایک مردم عزیز ولایت‌مدار، مؤمن و همیشه در صحنه اعم از خواهر و برادر که با تمام وجود در صحنه حاضر شدند تقدیر و تشکر کرده و راهکار و مسیر راه ۴۰ ساله دوم انقلاب را پیش روی ما قرار دادند.

وی با بیان اینکه روی صحبت مقام معظم رهبری بیشتر در بیانیه گام دوم با جوانان و نوجوانان است، افزود: برای پاسخ به گام دوم که حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی و زمینه ظهور سازی است عده‌ای از خواهران و برادران ایمانی مان در تعطیلات عید نوروز در قالب یک گروه جهادی خانوادگی که می‌شود گفت: برای اولین بار در کشور این اتفاق می‌افتد کار را شروع کردند و به جای سپری کردن وقت خانواده خود در سفر ترجیح دادند بهترین اوقات طلایی خویش را در خدمت بهترین خلق خدا مردم مومن و شهید پرور و پای کار انقلاب و نظام اسلامی، اما محروم روستای ورتون باشند.

رجبی عنوان کرد: امروز این جوانان مومن در راستای تحقق گام دوم با محرومیت‌زدایی، خدمت بدون منت به مردم را در کنار خانواده در این روستای مهمان‌نواز تجربه می‌کنند و در حال تدوین یک الگو‌ی جدید به جامعه در زمینه اردو‌های جهادی یعنی الگوی اردوی جهادی خانوادگی که با حضور تک تک اعضای خانواده هستند.

فرمانده حوزه دانش‌آموزی شهید بهشتی کوهپایه گفت: در این اقدام عده‌ای از جوانان صاحب نفس و صاحب نظر متخصص و متعهد در مجموعه‌ای کوچک از نظام اسلامی بنام خانواده به عنوان خدمت‌گزار و در فرصت کمی که در اختیار دارند ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای می‌پردازند.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در این اردوی جهادی، اظهار کرد: با توجه به شناسایی‌های انجام شده توسط گروه و باتوجه به نیاز‌های روستا خدماتی از جمله اقامه نماز جماعت و ویزیت پزشک عمومی و متخصص مغز و اعصاب، خدمات ترویجی و آگاه‌ساز در زمینه کشاورزی، مباحث مشاوره‌ای تحکیم خانواده و مهارت‌های زندگی و ازدواج همچنین آسیب‌های فضای مجازی، کلاس‌های آموزشی تقویت درسی و اردو‌های تفریحی ازجمله برنامه‌های است که توسط این گروه جهادی خانوادگی در نظر گرفته شده است.

تخصص اعضای خانواده ما را به اینجا کشاند

در ادامه این مراسم مهدی کلانتر یکی از شرکت کنندگان در این اردوی جهادی، اظهار کرد: قصد داشتیم در اردوی جهادی شرکت کنیم و وقتی دیدیم در خانواده همه جور حرفه‌ای داریم مرتبط برای اجرای چنین اردویی که هم صفا بخش و سیقل دهنده روح آن و از طرفی تمام اعضای خانواده را در خدمت یک روسا قرار می‌دهد، تصمیم گرفتیم خانوادگی به مردم خدمت کنیم و با تحقیقی که در منطقه شد روستای ورتون بخش کوهپایه را انتخاب کردیم.

این فرد حاضر در اردوی جهادی افزود: در این اردو با حضور پزشکان متخصص و عمومی که به صورت رایگان بیماران را ویزیت می‌کنند و برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی سعی شده است به زندگی و رفاه روستائیان این منطقه کمک شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این اردوی جهادی خانوادگی، اظهار کرد: با حضور دامپزشک امیدواریم بتوانیم به معیشت زندگی روستائیان که بخشی از آن با دامداری تامین می‌شود هم کمک کنیم و کمکی به تحقق شعار سال یعنی رونق تولید داشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار