خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وظیفه سنگین دولت و مجلس برای محقق شدن شعار سال، گفت: برای محقق شدن شعار "رونق تولید" باید مجلس و دولت مردانه وارد میدان شوند و موضوعات حاشیه‌ای را کنار بگذارند.
کد خبر: ۹۱۲۱۹۲۳
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
حجت‌الاسلام سید‌ناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در اصفهان درباره شعار سال ۹۸ اظهار داشت: در سال‌های گذشته با مشخص شدن شعار سال، مسئولان تنها به بنر زدن، همایش برگزار کردن و... اکتفا می‌کردند و پایان سال هم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای شعار‌ها، تولید و اشغال و اقتصاد مقاومتی داده نمی‌شد. از این رو باید خروجی یک سال فعالیت دولت، مجلس وذ دیگر ارگان‌ها مشخص شود تا فعالیت‌ها به صورت هدفمند در راستای شعار سال انجام گیرد.

نماینده فلاورجان در مجلس با بیان اینکه رویکرد شعار سال قبل با سال‌های دیگر متفاوت بود، گفت: به عبارتی سال‌های گذشته مخاطب اصلی شعار، مسئولان بودند و باید آن‌ها زمینه را برای اشتغال و تولید فراهم می‌کردند، اما در سال ۹۷ که حمایت از کالای ایرانی بود، ملت ایران باید بیشتر حمایت می‌کردند و تا حدودی شعار سال ۹۷ بیشتر تحقق پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: شعار‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ به‌نوعی پیوستگی داشته و به موضوع اقتصاد کشور تمرکز داشت که برای محقق شدن شعار "رونق تولید" باید مجلس و دولت مردانه وارد میدان شوند و موضوعات حاشیه‌ای را کنار بگذارند و برای تحقق شعار سال قوانینی را وضع کند تا زمینه تحقق شعار فراهم و حتی موانع قانونی را در مسیر تولید رفع کند.

وی با اشاره به وظیفه سنگین دولت برای محقق شدن این شعار، تصریح کرد: دولت در این سال‌هایی که در رکود به سر می‌بریم باید حمایت جدی‌تری را از تولید و اشتغال داشته باشد، سخت‌گیری‌های سازمان مالیاتی، بانک‌ها و تامین اجتماعی را در مسیر تولید کمتر کند، اگر این حمایت‌ها بیشتر شود، مسائلی که رهبر معظم انقلاب به آن‌ها اشاره کردند مانند ارزش پول ملی، اشتغال و رونق اقتصادی رفع می‌شود.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مردم نیز باید همت کنند و محکم‌تر به کالای خارجی نه بگویند چراکه با خرید کالای ایرانی فرزندان آن‌ها مشغول به کار می‌شوند و حتی تحقق این شعار فشار‌ها و تهدید‌ها را کمتر می‌کند و بهانه را از دست کسانی که کالا‌های بی کیفیت وارد کشور می‌کنند، می‌گیرد.

وی یادآور شد: تحقق رونق تولید باعث می‌شود صادرات غیر نفتی را توسعه دهیم و با صادرات غیر نفتی، ارزی که وارد کشور می‌شود، پشتوانه‌ای است برای پول ملی و ارزش پول ملی افزایش پیدا می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها