مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه یزد در تاریخ ۳۰ فروردین ماه گفت: تاریخ ثبت نام حوزه علمیه یزد در روز ۲۲ فروردین ماه پایان می‌یابد.
کد خبر: ۹۱۲۱۹۱۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در جلسه شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰۰ طلبه در سطح استان یزد مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: از این تعداد ۳۰۰ نفر در رشته‌های تخصصی و ۱۰۰ نفر نیز غیر حضوری مشغول به تحصیل هستند که جمع این افراد به ۱۵۲۰ نفر در سطح استان یزد می‌رسد.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه ۲۷۹ نفر در استان مشغول به تحصیل در سطوح عالی حوزه علمیه هستند تصریح کرد: امسال آمار غیر حضوری‌های حوزه علمیه یزد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: غیر حضوری‌های حوزه علمیه یزد افراد شاغل در ادارات و مشغول فعالیت در طرح هجرت هستند که در کنار انجام کار، به تحصیل علوم حوزوی نیز می‌پردازند.

شمس به فعالیت ۱۳۰ استاد در حوزه‌های علمیه استان یزد اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ نفر دارای حکم و ۳۰ بدون حکم هستند و در کنار این افراد، ۴۲ نفر کادر، ۶ خادم دارای حکم و ۱۹ خادم بدون حکم در مدارس علمیه استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه یزد در ادامه به مقایسه ثبت نام ورودی‌های جدید حوزه علمیه استان در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: سال گذشته در این تاریخ ۷۶ نفر برای ورود به حوزه علمیه استان یزد ثبت نام کرده بودند که امسال هم با همین آمار روبه‌رو هستیم و هیچ کاهش در این خصوص شاهد نیستیم.

وی به فعالیت‌های انجام گرفته مربوط به پذیرش ثبت نام حوزه علمیه استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه اجرایی در مرکز مدیریت استان یزد و مدارس علمیه شهرستان‌ها، چاپ ۳ هزار پوستر و ۲۰ بنر پذیرش و نصب آن در میادین اصلی شهر یزد، توزیع پوستر‌های پذیرش در مدارس و مساجد، اعزام مبلغین در مدارس آموزش و پرورش در قبل و بعد از تعطیلات، نامه نگاری با برخی از ارگان‌های دولتی استان و همچنین برگزاری نشست‌هایی با برخی مدیران یزد از جمله برنامه‌هایی بود که در راستای پذیرش حوزه علمیه استان یزد در سال گذشته و ابتدای سال جاری برگزار شده است.

شمس به تاریخ پایان پذیرش حوزه علمیه استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ پذیرش حوزه علمیه یزد در روز ۲۲ فروردین ماه امسال به پایان خواهد رسید و در تاریخ ۳۰ فروردین ماه نیز آزمون ورودی حوزه‌های علمیه به صورت همزمان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات