خبرهای داغ:
استاندار قزوين

آماده باش کامل استان در مقابله با بحران پیش رو

زاهدی گفت: تمام تیم‌های خدمت‌رسان استان در ایام نوروز باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در آماده باش کامل باشند و دستگاه‌های متولی آمادگی برای اسکان اضطراری داشته باشند و هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.
کد خبر: ۹۱۲۱۸۷۹
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵

در پی وضعیت جوی حاکم بر آسمان کشور و اطلاعیه هواشناسی قزوین در خصوص فعالیت سامانه بارشی از روزهای یکشنبه تا چهارشنبه و احتمال بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان قزوین، نشست اضطراری شورای مدیریت بحران قزوین صبح امروز به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور فرخزاد معاون عمرانی، مهدیخانی مدیریت بحران استان و مدیران دستگاههای امدادی و خدمات رسان برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این نشست بیان کرد: تمام تیم‌های خدمت‌رسان استان در ایام نوروز باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در آماده باش کامل باشند و دستگاه‌های متولی آمادگی برای اسکان اضطراری داشته باشند و هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح به مردم اظهار کرد: اگر مردم در مواقع بحرانی با اطلاع رسانی صادقانه نگران شوند بهتر از اینکه در بحران‌ها آسیب بینند بنابراین اگر خطری وجود دارد و مردم را تهدید می‌کند باید به هر شکل ممکن اطلاع‌رسانی شود.

زاهدی ادامه داد: متأسفانه تنها در مواقع بحرانی به رفع مشکلات فکر می‌کنیم و این در حالی است که مدیریت بحران متمرکز بر پیشگیری است.

استاندار قزوین تصریح کرد: ساخت‌وساز در بستر رودخانه‌ها و نابودی جنگل‌ها شرایط را در حوزه مدیریت بحران مشکل کرده است.

وی عنوان کرد: در ایجاد تأسیسات و جانمایی‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستیم به‌عنوان‌مثال سدهایی ساخته و بعدها در بالادست آن، بند و یا سد دیگری احداث کرده‌ایم؛ با این کار منجر به نابودی هر دو سد می‌شویم.

زاهدی افزود: لازم است یک تیم فنی در استان برای بررسی طرح‌های عمرانی در دست ساخت و وضعیت ایمنی آن‌ها در مقابل حوادث شکل بگیرد و مصوبات این تیم باید برای دستگاه‌های اجرایی ملزم بوده و تا رفع نواقص طرح‌ها، هیچ دستگاهی حق ادامه ساخت پروژه خود را نخواهد داشت.

زاهدی همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بروز سیلاب گفت: همه نیروهای امدادی و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید در آماده‌باش کامل باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل به‌سرعت وارد عمل شوند. همچنین شهرداری‌ها باید پاکسازی پل‌های درون ‌شهری و یا نزدیک شهرها را به‌صورت مستمر و دوره‌ای اجرا و بر آن نظارت کنند تا از ایجاد سیلاب در داخل شهرها جلوگیری شود.

استاندار قزوین در پایان با اشاره به جمع آوری کمکهای مردمی به مناطق سیل زده گفت: براساس ابلاغیه به استان ها، فقط کمیته امداد و هلال‌احمر می توانند کمکهای مردمی را جمع آوری کنند و در تمامی شهرستان‌های استان مکان‌هایی را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان گلستان و مازندران اختصاص دهند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها