رحیم مخدومی نویسنده دفاع مقدس در صفحه شخصی خود در مورد سیل نوشت
کد خبر: ۹۱۲۱۸۶۶
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ، رحیم مخدومی نویسنده دفاع مقدس در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت:

سیل جهادی، سیل لیبرالی
اکنون که سیل، چند استان کشور را به کام خود گرفته و نوروز را به کام هموطنان تلخ کرده، مناسب است نگاهی بیندازیم به بخشی از مدیریت جهادی حضرت آقا در ماجرای سیل ایرانشهر که در آخرین سال حیات طاغوت اتفاق افتاد. سال ۱۳۵۷.


آقا بلافاصله یک گروه جهادی تشکیل داد. با علما در هر استان و شهرستان تماس گرفت و ضرورت ارسال کمک فوری را گوشزد کرد. همه ی نانوایی‌ها بسته بودند. بیسکویت‌های یک مغازه را خرید و بین مردم پخش کرد. از همه ی اینها مهمتر نوع برخورد آقا با مردم بود. رعایت عزت مردم به قدری برایش ارزش داشت، با اینکه دستش خالی بود و هنوز کمک‌های آن‌چنانی از راه نرسیده بود، ببینید چه توصیه‌هایی به گروه جهادی نموده است: «به برادرانم گفتم: به هر کس نزد شما آمد، غذا بدهید، و اگر گفته شد "این کم است" به او بیشتر بدهید. و اگر بار دوم نزد شما آمد، به او بدهید و نگویید «قبلا گرفته‌ای»!» «توزیع را برحسب آنچه از سرشماری جمعآوری کردیم، قرار دادیم. از راه کوپنِ ارزاق عمل کردیم، که هر خانواده، جیره‌اش را براساس کوپن تحویل بگیرد… آنجا کسی بود که کوپن توزیع تقلبی درست کرد و امضای من را بر آن تقلید کرد! امضای من با اینکه ظاهراً ساده بود اما رمزی داشت که من آن را می‌شناختم. با اینکه متوجه جعل امضا بودم، آن را برایشان آشکار نکردم!»


می‌فرماید با اینکه متوجه جعل امضا بودم، آن را برایشان آشکار نکردم. چه بسیار منکرات کوچک که در نظر نهی کننده کشفی بزرگ محسوب می‌شود و آبروی مسلمانی را می‌برد. چه بسیار ثروت بیت المال به دست مسؤولی می‌افتد، اما چون خود بویی از کریمی نبرده و انسان‌ها برایش عزیز نیستند، امساک می‌کند. هم برکت ثروت را به باد فنا می‌دهد و هم عزت نیازمندان را.


«خودم کارها را بادقت بین برادرها تقسیم کردم… شمارش تعداد افراد هر خانواده را انجام دادیم. عددهایی که به ما داده می‌شد، احتمالاً غیر دقیق بود، اما ما آنها را حمل به صحت می‌کردیم و بررسی نمی‌کردیم. به این ترتیب در اعماق احساسات این مردم، وارد شدیم و در قلوب مردم عمیقاً نفوذ کردیم!» این همان طعم شیرین حکومت اسلامی است. مردم به پای چنین حکومتی جان و جوانشان را دادند، داروندارشان را دادند. آیا کسی حاضر است به پای مدیریت لیبرالی یک ناخن بدهد؟

منبع: مشرق

ارسال نظرات