خبرهای داغ:
با حضور کاروان‌های راهیان نور در آبادان، یاد اولین روحانی شهید دوران دفاع مقدس بر سر مزار وی در گلزار شهدای آبادان گرامی داشته شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۸۰۹
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج ، همزمان با حضور گسترده کاروان‌های راهیان نور در مناطق مختلف استان خوزستان به خصوص در شهرهای آبادان و خرمشهر، این افراد با حضور در گلزار شهدای آبادان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای خفته در این مکان مقدس، یاد شهید حجت‌الاسلام والمسلمین قنوتی اولین شهید روحانی دفاع مقدس را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام شهید محمد حسن شریف قنوتی، در سوم تیر ۱۳۱۳، در خانواده‌ای مذهبی، در اروند کنار از توابع آبادان به دنیا آمد و تحت تعلیم و تربیت پدر و مادری پارسا و باتقوا قرار گرفت.

شهید محمد حسن شریف قنوتی با شروع جنگ تحمیلی، نخستین ستاد کمک‌رسانی و پشتیبانی جنگ را در بروجرد دایر کرد و برای کمک به جبهه‌های نبرد، در سوم مهر ۱۳۵۹ همراه کاروانی متشکل از ۲۱ کامیون آذوقه، به خرمشهر رفت؛ او پس از بازگشت از خرمشهر، گروه‌هایی از جوانان بروجرد را سازمان‌دهی کرد و دوباره به خرمشهر بازگشت.

در آنجا با تشکیل گروه الله اکبر که بعدها به «لشکر الله‌اکبر» تبدیل شد و گروهان‌های مقاومت، چندین بار شهر را از خطر سقوط نجات داد؛ در شرایطی که عراق توان نظامی عظیمی را برای اشغال خرمشهر بسیج کرده و توان نظامی خرمشهر برای دفاع تنها سیزده دستگاه تانک بود و سپاه خرمشهر و شهید جهان‌آرا، با تمام توان در حفظ شهر می‌کوشیدند، شهید شریف قنوتی مسئولیت تأمین مهمات را بر عهده گرفت.

شهید شریف قنوتی از نخستین روحانیونی بود که به جمع مدافعان خرمشهر در مهرماه ۱۳۵۹ پیوست و همواره در طول دفاع جانانه خرمشهر در صف نخست نبردهای تن به تن با دشمن بود.

وی در حالی در خرمشهر به شهادت رسید که لباس روحانیت بر تن داشت، دشمن بعثی پس از به شهادت رساندن این شهید، عمامه او را بر سرنیزه تفنگ‌های خود زد و و اعلام کرد: «یک خمینی کشتیم».

روز ۲۴ مهر با خون شیخ و یارانش خرمشهر، خونین شهر شد. جسد مطهر شیخ با حمله مدافعان اسلام از بعثی‌ها پس گرفته شد و در روز ۲۷ مهر ۱۳۵۹ آن بدن مطهر با قبای خونین در گلزار شهدای آبادان، در میان یارانش غریبانه دفن شد تا برای همیشه مزارش میعادگاه عاشقان و آزادگان باشد. همچنین یاد این شهید در دل مردم اردکان جاودانه مانده به طوری که یادبودی از شهید قنوتی در قبرستان شهدای این شهر ساخته‌اند. مردم که همواره برای زیارت قبور شهدا می‌روند، نخست به زیارت مزار شهید قنوتی می‌روند. شهید شریف قنوتی در بهشت شهدای بروجرد و در میان خیل مقدس شهدا سنگ یادبودی برای زیارت عاشقان خود دارد، ولی مدفن اصلی این شهید بزرگوار همان‌گونه که گفته شد، در گلزار شهدای آبادان است؛ جایی که شهدای گمنام قبر آن بزرگوار را در برگرفته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها