رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) شهرری:

سال 98 مستمری مددجویان بهزیستی 20 درصد افزایش می یابد

خبرگزاری بسیج: دکتر قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، دکتر بیاتی نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران، مینا رجایی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری و جمعی از معاونان سازمان، نخستین روز سال جدید را با کودکان شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) آغاز کردند.
کد خبر: ۹۱۲۱۷۶۵
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶

26 هزار کودک زیر پوشش سازمان بهزیستی

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن معاینه کودکان و معرفی نوزادانی که دارای بیماری بودند به مراکز درمانی و بیمارستان های اطفال، در حاشیه بازدید از این مرکز اظهار داشت: 26 هزار کودک بی سرپرست و بد سرپرست زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 10 هزار کودک در مراکز زیر پوشش بهزیستی و 16 هزار کودک نیز در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌ شوند.

 یک میلیون و 50 هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی

وی با اشاره به اینکه کمتر از سه ماه است سکان این سازمان را به دست گرفته، گفت:  حدود یک میلیون و 50 هزار خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند که از این تعداد 800 هزار نفر دارای معلولیت هستند.

قبادی دانا افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، در سازمان بهزیستی اولویت ما پیشگیری و توانمند سازی است و بیش از اینکه به جنبه های حمایتی صرف پرداخته شود به موضوع ازدواج، اشتغال، مسکن و توانمند شدن افراد پرداخته ایم تا مددجویان بتوانند بعد از مدتی از چرخه حمایتی خارج شوند، اما فضای اقتصادی کشور و تکانه های تحریم ها فشارهای زیادی را به دهک های پائینی جامعه وارد آورده و خانواده هایی که دارای معلول هستند به طور طبیعی حتی اگر نیازمند هم نباشند فشارهای زیادی را به لحاظ اقتصادی متحمل می شوند.

 امسال تلاش می کنیم در بحث اشتغال از جنبه های تجاری سازی و برند سازی استفاده کنیم و بتوانیم در جاهایی که مزیت حضور مددجویان می تواند وجود داشته باشد کمک کنیم به ایجاد اشتغال پایدار برای افراد تحت پوشش و با توسعه فعالیت در بخش مسکن بتوانیم میزان خرج سبد خانوار را کاهش دهیم تا   زندگی بهتری برای آنها ایجاد کنیم تا از درد و آلام و رنج های آنها کاسته شود.

 وی تاکید کرد: بهزیستی کشور بدنه کارشناسی علمی و قوی و همچنین خیرین عزیزی دارد و با استفاده از مشارکت های مردمی و فعال کردن ظرفیت های نهفته مردم چه به صورت تک تک و یا از طریق موسسات مردم نهاد بتوانیم گام های موثری در جهت رفع بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه هدف برداریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به خبرنگار ما خاطرنشان کرد: این بحث ها شعاری نبوده و برای همه موضوعات برنامه داریم که یک سری در حوزه مسکن و اشتغال اجرایی و شروع شده است.  امسال جلسات شورای اشتغال در سازمان بهزیستی با حضور معاونت کار وزارت رفاه، معاونت تعاون، مدیر عامل بانک رفاه و توسعه تعاون، صندوق ضمانت، صندوق کار آفرینی امید برگزار شده و کمیته های مربوطه به صورت تخصصی از اواخر سال گذشته در این زمینه تشکیل شده است.

53 هزار مسکن در دست احداث است

در حوزه مسکن هم در حال حاضر 113 هزار خانوار پشت نوبت قرار دارند 53 هزار مسکن در  دست احداث است و 103 هزار واحد مسکونی هم تاکنون به خانواده ها واگذار شده و تسهیلاتی برای آن در نظر گرفته ایم.

 پیش از سال جدید هم تفاهمنامه هایی را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج در ارتباط با ساخت مسکن منعقد کرده ایم و مناسب سازی محیط برای افراد دارای معلولیت و یک سری کارها شروع شده است.  

 افزایش 27 درصدی مستمری بگیران بهزیستی

وی همچنین از افزایش 27 درصدی مستمری بگیران بهزیستی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر در حدود 5 میلیون و 800 هزار نفر در کشور از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می کنند.

 تمام یارانه‌ افراد تحت پوشش این سازمان و یارانه مراکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی اعم از معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، بیماران مزمن روانی با تعرفه سال 97 در بهمن ماه و اسفند ماه پرداخت   شده است و در نظر داریم در سال 98 مستمری مددجویان را 20 درصد افزایش دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار