آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان
سیلاب که از روز چهارشنبه در استان گلستان آغاز و خسارت‌های بسیاری بر جای گذاشت.
کد خبر: ۹۱۲۱۷۵۲
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیلاب که از روز چهارشنبه در گلستان جاری شده است بیش از ده‌ها روستا و همچنین شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان را درگیر کرده است.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

در پیامی به مناسبت سیل ویرانگر در گلستان و مازندران
رهبر انقلاب: همه وظیفه داریم به کمک سیل‌زدگان بشتابیم

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی حادثه سیل ویرانگر در استانهای گلستان و مازندران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با ابراز تأسف عمیق از خسارات وارده، بر کمکهای مردمی و ورود دستگاههای عمومی به امداد مردم آسیب دیده تأکید کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسمه تعالی

حادثه‌ی سیل ویرانگر در استانهای گلستان و مازندران که خسارتهای سنگین به خانه‌ها و مزارع وارد ساخته و لطمه‌ سختی به شهرها و روستاها بویژه آق‌قلا وارد ساخته است موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب شد. کمک‌های مردمی و ورود دستگاههای عمومی به عرصه‌ امداد و جبران خسارتها وظیفه‌ مهمی است که می‌تواند گوشه‌ای از آلام آن مردم عزیز را برطرف کند.

مردم عزیز خوزستان نیز همچنان درگیر بسیاری از مشکلات ناشی از سیل چندی پیش می‌باشند. همه وظیفه داریم به کمک سیل‌زدگان در همه‌ استانهای کشور بشتابیم. خداوند متعال به مردم عزیز ما بویژه کسانی که در معرض این امتحانات دشوار قرار دارند صبر دهد و با لطف خود سختی‌ها را جبران فرماید.

سیدعلی خامنه‌ای
۳ فروردین ۹۸

13980103000495_Test_PhotoN.jpg (745×375)

دستور فرمانده کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای کمک به مناطق سیل زده

در پی حادثه سیل ویرانگر در استانهای گلستان و مازندران و نیاز مبرم سیل‌زدگان به کمک‌های نیروهای مسلح، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند امکانات بیشتری برای امداد به این مناطق گسیل شود.
متن دستور فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
بسمه تعالی
سردار سرلشکر باقری
رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح
برابر اطلاع، سیل زدگان دو استان شمالی نیاز مبرمی به کمک و امکانات نیروهای مسلح دارند. دستور فرمایید علاوه بر آنچه تاکنون در آن مناطق بکار گرفته شده است امکانات بیشتر برای امداد به آن مناطق گسیل نمایند. گزارش اقدام را بفرستید.
 
سیّدعلی خامنه‌ای
۳ فروردین ۱۳۹۸

آب سیلاب ناشی از سر ریز شدن سد‌های گلستان و بوستان پس از آنکه شهر گنبدکاووس را غرق در آب کرد به شهرستان آق قلا رسید و از دیروز سطح آب در برخی مناطق از ۳۰ سانت تا بیش از ۲ و نیم متر رسید.

بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی با محصولات سبز گندم و کلزا کاملا از بین رفتند و همچنین ده‌ها روستا دچار خسارت‌های مالی شدند.

در این میان، اما وقتی گمان می‌رفت آب برای ورود به دریا سطح شهرستان گمیشان را نیز فرا بگیرد و امروز مشکل سیلاب امروز در این شهر آغاز شود، اما تا کنون خبری از سیلاب گسترده در این شهرستان نیست.

مسئولان گفته اند سطح آب و خروجی سد‌ها کاهش و همچنین خطر سیلاب در گمیشان کم شده است.

مدیریت نکردن ورود آب به اراضی فرودگاه مشکل ساز خواهد شد

مدیرکل فرودگاههای گلستان گفت: اگر حجم ورود آب به اراضی فرودگاه مدیریت نشود دچار مشکل خواهیم شد.

رامین آذری مدیرکل فرودگاههای گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت : لایروبی نشدن رودخانه قره سو و حجم زیاد آب و همچنین ورود آب‌های هدایت آب‌های اراضی کشاورزی سبب ورود سیلاب به اراضی فرودگاه شده است.


۳۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به گلستان پرداخت می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: علاوه بر پنج میلیارد تومانی که به استان‌های سیل‌زده اختصاص داده شده است ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز به استان گلستان پرداخت می‌شود.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

فرهاد دژپسند عصر امروز در جلسه ستاد بحران این شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: برای تامین نیازهای ضروری مردم که گرفتار سیلاب شدند باید فرمولی تعیین کرد تا در مرکز در مورد این نیازها تصمیم‌گیری و بلافاصله انجام شود.

وزیر بهداشت از کمپ درمانی سیل زدگان گلستان بازدید کرد

آق قلا- وزیر بهداشت از کمپ درمانی سیل زدگان گلستان بازدید کرد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت عصر شنبه از کمپ درمانی در محل اسکان اضطراری سیل زدگان آق قلا بازدید کرد.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

وی که به همراه معاون اول رئیس جمهور بعدازظهر شنبه وارد استان شده در جلسه مدیریت بحران استان شرکت خواهد کرد.

سیل اخیر در گلستان مشکلات زیادی را برای مردم ایجاده و اکنون برخی از روستاها تخلیه شده و در مناطق امن به سر می برند.

علاوه بر نمکی، وزیر اقتصاد، وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و تنی چند از معاونان، آن ها را در این سفر همراهی می کنند.

وزیر کشور:روند خدمات رسانی به مردم سیل زده گلستان تسریع شود

آق قلا- وزیر کشور گفت: روند خدمات رسانی به مردم سیل زده گلستان تسریع شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر شنبه در جلسه مدیریت بحران در شهرستان آق قلا در خصوص بررسی آخرین وضعیت سیلاب در این شهرستان، اظهار کرد: در کمک‌ها و پشتیبانی‌ها مشکلی نداریم و هلال احمر و دیگر نهاد‌ها همکاری لازم را دارند.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

وی افزود: مهمترین موضوع آرامش بخشی به مردمی است که به حق ناراحت هستند چرا که در ایام دید و بازدید نوروز دچار خسارت شدید شده اند و منازل و زمین‌های کشاورزی شان به شدت آسیب دیده است.

رحمانی فضلی گفت: اکنون زمان انتقادات و موضوعات فرعی نیست و همه باید با همکاری مشکلات مردم را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: از معاونت عمرانی استانداری گلستان خواسته ایم موضوعات را به صورت فنی مورد توجه قرار دهند تا بعد‌ها جبران برخی اقدامات سخت نباشد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ورودی گرگانرود به دریا رسوب زیادی گرفته و باید هرچه سریعتر با ماشین آلات مکانیزه و سنگین بازگشایی شود تا آب وارد دریا شود.

وی با بیان اینکه در تامین نیاز‌های مردم مشکلی نداریم، اما باید روند توزیع تسریع شود، گفت: برخی از مردم نگران سرقت‌های احتمالی از منازلشان هستند که نیروی انتظامی باید با مصاحبه و حضور به موقع این نگرانی را مرتفع سازد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: همکاری سپاه، بسیج، ارتش، بنیاد مسکن، دستگاه‌های خدمت رسان و تمامی دلسوزان تا این لحظه قابل تقدیر است و باید تا رفع کامل مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: مرحله اول که مدیریت سیلاب بوده را پشت سر گذاشتیم اکنون در مرحله دوم که خدمت رسانی است قرار داریم و سپس برای مرحله سوم که ساخت و ساز است آماده می‌شویم و باید هرچه سریعتر تمام منازل آسیب دیده حتی خانه‌های گلی بازسازی و بهسازی شوند.

کمک یک میلیاردی کمیته امداد کشور به مددجویان سیل زده

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: کمیته امداد کشور به مددجویان سیل زده یک میلیارد تومان بلاعوض کمک می کند.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر

 اسکندر اسکندری مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: فتاح، رئیس کمیته امداد با توجه به خسارات وارد شده به دلیل بارش و سیل اخیر به مددجویان گلستانی در روز‌های پایانی سال، یک میلیارد تومان اعتیار برای کمک به خانوار‌های سیل‌زده تحت حمایت این نهاد اختصاص داد.

یک‌سوم وجوهات شرعی به سیل‌زدگان گلستان اختصاص یابد

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر ورود جدی تر دولت به حادثه سیل گفت:مردم مجازند از یک‌سوم وجوهات شرعی در راه کمک به سیل‌زدگان استفاده کنند.


۵۰ سورتی پرواز بالگرد برای امداد رسانی به مردم گلستان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت:تاکنون ۵۰ سورتی پرواز در مناطق مختلف گلستان برای امداد رسانی به سیل زدگان انجام شده است.

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه+فیلم و تصاویر


اسکان اضطراری ۲۰۰۰ نفر از سیل‌زدگان آق‌قلا؛ بسته‌های غذایی یکماهه بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به اسکان اضطراری دو هزار نفر از مردم سیل‌زده شهرستان آق‌قلا گفت: اقلام مورد نیاز و بسته‌های غذایی یکماهه با پنج فروند بالگرد به روستا‌های سیل زده این شهرستان ارسال می‌شود.

محمد حمیدی عصر امروز  اظهارداشت: باتوجه به شدت سیلاب در شهرستان آق‌قلا، بخشی زیادی از شهر و ۱۴ روستای این شهرستان تخلیه شدند که شرایط برای اسکان اضطراری آنان فراهم شد.

وی با اشاره به اسکان اضطراری بیش از دو هزار نفر از مردم شهر آق‌قلا و روستا‌های اطراف گفت: محل اسکان اضطراری در چند نقطه از شهر گرگان و روستای محمدآباد تدارک دیده شده است و همچنان ظرفیت برای حضور سیل‌زدگان به این محل‌ها وجود دارد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری گلستان با اشاره به تهیه غذای گرم برای سیل‌زدگان گفت: روزانه چند هزار وعده غذای گرم پخت و بین مردم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: پنج فروند بالگرد در حال انتقال اقلام و کمک‌های غذایی و درمانی به مردم این مناطق هستند. علاوه بر ارسال غذا به ۱۴ روستا، بسته‌های غذایی یک ماهه نیز به این مناطق فرستاده می‌شود.

حمیدی گفت: با هماهنگی دهیاران و شوراها، یک نفر به نمایندگی از این افراد بسته‌های غذایی را دریافت و بین مردم توزیع می‌کند.

تحویل چک خسارت به ۱۳۵ واحد سیل زده گلستان

مدیر عامل بیمه ایران از تحویل چک خسارت ۱۳۵ واحد سیل زده در استان گلستان خبر داد.

مدیر عامل بیمه ایران امروز در گنبدکاووس گفت: تا بهمن ۹۷ بیست هزار بیمه نامه سیل در گلستان صادر شده است.

سیل‌زدگان ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی دریافت می‌کنند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت:هر خانواری که منزل مسکونی آن‌ها دچار آبگرفتگی و تخریب ناشی از سیلاب شده مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وی افزود:همچنین علاوه بر تسهیلات بانکی این خانواده‌ها از مبالغ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بهر‌مند می‌شوند.

از مردم صبور گلستان قدردانی می‌کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه برای بررسی ابعاد سیلاب وارد استان گلستان شدیم،گفت: از  مردم صبور استان گلستان برای تحمل این سختی‌ها قدردانی می‌کنیم.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

وی افزود: تلاش داریم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بارش‌های اخیر در استان‌های شمالی به ویژه گلستان بی‌سابقه بوده است، گفت: در بالادست تا 570 مترمکعب در ثانیه سیل، جاری شد. طبیعی است رودخانه‌های موجود پاسخگوی این حجم از آب نباشند.

وی افزود: با مدیریت فنی و مهندسی آب به جاهای مختلف و دشت‌ها منحرف شد با این حال در مسیر برخی خانه‌ها دچار آب‌گرفتگی و برخی روستاها نیز تخریب شده است.

امکانات سپاه در اختیار مردم سیل‌زده استان گلستان قرار گرفت

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: سپاه با همه توان خود به کمک سیل زدگان خواهد رفت و از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد کرد.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

وی اذعان کرد: خودروها، ماشین‌آلات سنگین و همچنین نیرو‌های مخلص سپاه پاسداران برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل اخیر شهر‌های گلستان بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم مقداری از آلام مردم را کم کنیم.

کولیوند رییس اورژانس کشور امروز در بازدید از مناطق سیل زده گلستان گفت: اورژانس هوایی ۱۱۵ گلستان در شرایط بد جوی تاکنون ۶ نفر را از مرگ حتمی نجات داده است.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

هلال احمر ۵ هزار گلستانی سیل‌زده را نجات داد

محمد علی هروی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به خسارت‌های زیاد وارده سیلاب و برف و کولاک به استان گلستان گفت: از ۲۶ اسفند ماه ۹۷ تا دوم فروردین ۹۸ تعداد ۵۶ هزار و ۲۵۳ نفر حادثه دیدند و به ۵ هزار و ۲۳۱ نفر گرفتار در سیلاب و برف و کولاکامدادرسانی شده است.

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

وی افزود: از زمان حادثه تاکنون ۸ هزار و ۱۵ نفر اسکان موقت شده و ۱۰ هزار و ۸۳ واحد مسکونی دارای آبگرفتگی تخلیه آب شدند.

توزیع سیمان رایگان برای بازسازی منازل سیل زده

 سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان کشور امروز در بازدید از مناطق سیل زده گلستان گفت : برای بازسازی منازل سیل زده روستایی و شهر‌های کوچک گلستان سیمان رایگان را در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهیم تا برای بازسازی منازل با مشکل مواجه نشوند.

 

برق شهر‌های سیل‌زده تا عبور سیلاب قطع است

محمودرضا حقی فام سخنگوی صنعت برق کشور   با بیان این که گفت: در حال حاضر آبگرفتگی در شهر آق‌قلا بسیار زیاد است و در برخی از مناطق به دو متر نیز می‌رسد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: به دلیل این که این مناطق حالت صحرایی دارد، خالی کردن آب از این نقاط بسیار دشوار است که مسئولیت این بخش به ارگان‌های دیگر مربوط می‌شود، اما در حوزه برق باید این را بگویم که در حال حاضر آمادگی کامل برای وصل مجدد برق در این مناطق وجود دارد.

همه دستگاه‌ها اعلام آمادگی کردند

رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: تاکنون اقدامات انجام شده و خدمات رسانی‌ها خوب بوده، اما سرعت آن کند بوده و با مساعد شدن شرایط جوی امدادرسانی سرعت خواهد گرفت.

وی گفت:همه دستگاه‌ها از نیرو‌های مسلح، هلال احمر، راه و شهرسازی و ... برای کمک به مردم سیل زده استان گلستان اعلام آمادگی کردند و استان‌های مختلف نیز از صبح که بنده اینجا هستم تماس می‌گیرند و اعلام کردند مردم سیل‌زده استان گلستان هر نیازی دارند می‌توانند کمک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

ارسال نظرات