خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: مردم همواره از مسؤولان جلوتر بوده و با مشاهده اعزام نیروهای امدادی و خدماتی، آنها نیز با تجهیزات شخصی به یاری تیم‌های امدادرسان شتافته و در حال کمک هستند.
کد خبر: ۹۱۲۱۷۳۴
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ایرج رئیسیان در جلسه ستاد بحران کالپوش، در تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده در بحران برف و کولاک در کالپوش اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی‌ها به‌صورت برف و کولاک شدید در بخش کالپوش در شهرستان میامی ثبت شده است.
وی تصریح کرد: از روز یکشنبه گذشته، جلسات شورای مدیریت بحران استان سمنان تشکیل و هم‌زمان در شهرستان‌های درگیر بحران نیز جلسات مشابه برگزار شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: با حضور به‌موقع فرمانداران به‌عنوان مسؤولان مدیریت بحران شهرستان‌ها و تلاش دستگاه‌های خدماتی، نظامی و انتظامی، خوشبختانه تمام در راه ماندگان نجات یافته و بدون هیچ‌گونه تلفات یا مشکل خاصی عملیات امدادرسانی و اسکان به پایان رسید.
رئیسیان اضافه کرد: با توجه به جدیدالتأسیس بودن شهرستان میامی، ضمن استفاده از تجهیزات و امکانات مستقر در این شهرستان، سه دستگاه بولدوزر از شهرداری سمنان، اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و همچنین استان قم برای امدادرسانی به کالپوش اعزام شد.
وی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت‌گرفته، تمام راه‌های مواصلاتی شهرستان میامی و به‌ویژه بخش کالپوش به‌استثنای مسیر ارتباطی روستای کرنگ باز شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: شرکت‌های توزیع برق و گاز با حضور در منطقه در حال ترمیم خرابی‌ها و امدادرسانی هستند.
رئیسیان اضافه کرد: با عنایت به گزارش‌های ارسال‌شده، ۱۵۰ عددتیر برق در منطقه کالپوش شکسته و متلاشی شده است و با تلاش ۱۰ اکیپ مستقر و فعال در منطقه کالپوش و راهگشایی انجام‌شده و همکاری شهرستان‌های مجاور، تاکنون بیش از ۸۰ درصد از این خرابی‌ها اصلاح شده است.
وی گفت: امیدواریم ۲۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان امشب به انجام رسیده و سه روستای بخش کالپوش که دچار خاموشی شده‌اند، برق‌دار شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت:‌ خط انتقال گاز منتهی به روستای حسین‌آباد بر اثر شدت بارش و برودت هوا دچار مشکل شده و به همین منظور با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان و کارکنان این شرکت در منطقه، عملیات بازسازی این خط لوله در حال انجام است و به‌محض وصل مجدد جریان برق، عملیات‌ترمیم شبکه نیز انجام خواهد شد.
رئیسیان افزود: فرمانداران استان سمنان به‌عنوان مسؤولان مدیریت بحران در شهرستان‌های استان اقدامات لازم را انجام می‌دهند و مدیرکل مدیریت بحران استان نیز باید به‌منظور انجام هماهنگی میان دستگاه‌ها و تأمین امکانات و تجهیزات لازم و مدیریت کلی بحران در مرکز استان حضور داشته باشد و در صورت نیاز بنا به دستور استاندار سمنان به منطقه اعزام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بخشی از نیاز مردم در موضوع نان توسط مسؤولان تأمین شده است؛ اما قطعاً جوابگوی تمام احتیاجات مردم در این بخش نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: مردم همواره از مسؤولان جلوتر بوده و با مشاهده اعزام نیروهای امدادی و خدماتی، آنها نیز با تجهیزات شخصی به یاری تیم‌های امدادرسان شتافته و در حال کمک هستند.
رئیسیان افزود: مردم بخش کالپوش به‌عنوان یاریگران، همراهان و همکاران اکیپ‌های امدادی و خدمات‌رسان تلاش‌های بسیار خوب و قابل‌توجهی را به انجام رسانده و بیش از ۸۰ نفراز مردم خوب این بخش در حال کمک به اکیپ‌های شرکت توزیع برق در رفع خرابی‌های ایجادشده هستند.
وی ادامه داد: ۵۰ نفر از مردم نیز به یاری تیم‌های ترمیم‌کننده شبکه گاز شتافته و عملیات بازسازی و مرمت شبکه‌ها را به انجام می‌رسانند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: امدادرسانی اضطراری صورت گرفته و اورژانس با تمام تجهیزات و امکانات در حال ارائه به مردم خوب کالپوش است و یکی از اهالی این منطقه نیز که نیاز به امدادرسانی سریع پیدا کرده بود، با واکنش خوب و به‌موقع نیروهای هلال‌احمر به بیمارستان میامی انتقال پیدا کرد.
رئیسیان ادامه داد: مردم کالپوش در صورت هرگونه نیاز یا درخواست خدمات می‌توانند ضمن تماس با فرمانداری میامی، موارد مورد درخواست یا مشکلات خود را مطرح کرده تا مشکلات و تنگناها را تا حد ممکن برطرف سازیم.
وی افزود: با عنایت به وقوع سیل در استان‌های مازندران و گلستان، دو استان خراسان شمالی و رضوی به‌عنوان استان‌های معین سمنان، بنا به دستور مقامات مافوق کشوری کلیه امکانات خود را به این دو استان انتقال داده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: مشکلاتی در راه خدمات‌رسانی به مردم خوب کالپوش به وجود آمد که از این بابت از مردم این منطقه عذرخواهی می‌کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها