سردار سرتیپ دوم پاسدار ساری در سفر به سرزمین نور، گفت: ما معتقدیم با فرهنگ جهادی می توان در برابر هجمه دشمن ایستادگی کرد و پیروز شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۷۰۷
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

مسئول ستاد راهیان نور وزارت دفاع و مشاور وزیر در گفتگو با خبرنگار بسیج، ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و سال نو و ایام ولادت حضرت علی علیه السلام به عاشقان ولایت و همه مردم عزیز ایران اسلامی، افزود: وزارت دفاع همچون صحنه های دیگر که بعنوان پیشرو و تولید کننده قدرت دفاعی کشور و بحول و قوه الهی توانسته رضایت مردم و بویژه مقام معظم رهبری را جلب کند، دراین ایام نیز فعال است و کاروان های خودش را به سرزمین نور گسیل کرده است.

سرتیپ دوم پاسدار علی ساری، افزود: در این سفر معنوی، جمعی از مهندسین، متخصصین، سازندگان و عزیزانی که در عرصه دفاع نبوده اند؛ اما امروز بعنوان تولید کننده قدرت دفاعی و هسته اصلی این قدرت به شمار می روند ودر عرصه تولید دفاعی کشور سهیم هستند، حضور یافته اند تا بیش از پیش با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: اغلب این عزیزان سفر اولی هستند و این مشی وزارت دفاع است که بتواند تمام کارکنان خودش را با سرزمین های نور آشنا کند.

سردار ساری خاطرنشان کرد: این عزیزان در قالب کاروان های راهیان نور به منطقه اعزام شده اند تا با فرهنگ دفاع مقدس و تجهیزات آن زمان و چگونگی مدیریت دوران جنگ آشنا شده و الگویی برای توان دفاعی و اقتدار دفاعی آینده بگیرند و نقشه آن را در دکترین وزارت دفاع ترسیم کنند و این علم را عملیاتی کنند.

مشاور وزیر دفاع گفت: آثار و برکات فرهنگی سفر راهیان نور برای خانواده ها و نسل جوان بسیار زیاد است و باید فرهنگ دفاع مقدس را برای سازندگی سبک زندگی ایرانی اسلامی و انقلابی و از همه مهم تر یک خانواده جهادی داشتن توسعه دهیم.

 وی توسعه تفکر جهادی در خانواده ها را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مفید دانست و با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره)افزود: ما معتقدیم و در عرصه عمل نیز ثابت کردیم، همچنان که در دفاع مقدس امام عزیز فرمودند دانشگاه خودسازی و انسان سازی است و این دانشگاه همواره باز است .

سردار ساری به نقش این دانشگاه برای سازندگی نسل دانش آموز، دانشجو، کسبه و افرادی که در صنوف مختلف اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: روحیات دفاع مقدس و آنچه رزمندگان ما را ساخت و یک شبه به معراج رساند ، امروز نیز می تواند اثرگذار باشد. ما معتقدیم با فرهنگ جهادی می توان در برابر هجمه دشمن ایستادگی کرد و پیروز شد.

مشاور وزیر دفاع یادآوری کرد: فرهنگ دفاع مقدس را باید مکتوب کنیم و به صورت شنیداری، گفتاری و  نوشتاری، سینه به سینه به نسل های آینده منتقل کنیم.

سردار ساری در مقایسه توانمندی های دفاعی دوران دفاع مقدس و امروز کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید تهرانی مقدم، پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: قدرت دفاعی کشور امروز اصلا قابل مقایسه با دوران گذشته و زمان دفاع مقدس نیست. روزی یک موشک از لیبی آوردیم و مهندسی معکوس می کردیم ، اما امروز برترین قدرت موشکی منطقه و جهان هستیم.

وی افزود: انواع و اقسام تجهیزات نظامی رزم انفرادی، رزم هوایی، پهبادها، که امروز منشأ قدرت شده اند، رزم دفاعی هوایی، رونمایی از هواپیمای کوثر ، زیردریایی فاتح که جزء 5 کشور برتر جهان هستیم و کسی آن را ندارد، نشان دهنده قدرت دفاعی برتر ماست که قدرت دفاعی ما بی مرز است.

سردار ساری تصریح کرد: روزی به دنبال سیم خاردار بودیم؛ اما امروز در منطقه به جایی رسیده ایم که شعار ما می توانیم را به منصه ظهور رسانده ایم و در منطقه نقش آفرینی می کنیم.

این مقام مسئول گفت: امروز با دکترین دفاعی خودمان در منطقه به مرز صادرات تولیدات دفاعی رسیده ایم.

ارسال نظرات