خبرهای داغ:
آبادان-مدیر اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر بااشاره به مساحت ۸هکتاری فراهم شده دراین اردوگاه گفت:امکان اسکان بیش از۱۵هزار نفراز زائران کاروان های راهیان نور دراین اردوگاه وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۲۱۶۳۹
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار بسیج افزود: در گام نخست توسعه این اردوگاه به همت خادمان شهدا و یاری و امدادهای غیبی شهدا ظرفیت اسکان را از ۵ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر رساندیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی، همدان، فارس، البرز، گلستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان و شهر تهران بزرگ اقدام به اعزام کاروان‌های راهیان نور به این اردوگاه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اردوگاه شهید باکری روزانه بیش از ۱۳ هزار پرس غذای گرم پخته می‌شود که در ایام نوروز با افزایش شمار زائران بر تعداد پرس‌های غذا نیز افزوده می‌شود، این امر با ایجاد و توسعه آشپزخانه‌های صنعتی در این اردوگاه امکان پذیر شده است.

مدیر مجتمع اردوگاه شهید باکری خرمشهر یادآور شد: تمامی خوابگاه‌های این اردوگاه مجهز به سیستم تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی و گرمایشی متناسب با فصول مختلف سال است ضمن اینکه در ایجاد شبکه فاضلاب این اردوگاه نیز از سیستم پیشرفته استفاده شده است.

موسوی گفت: در ایام اربعین که زائرین از مرز شلمچه به عتبات عالیات تردد می‌کنند این اردوگاه با تمام ظرفیت در اختیار مسئولان ذیربط قرار می‌گیرد تا در مواقع نیاز از ظرفیت اردوگاه برای اسکان زائران استفاده شود.

وی در ادامه از برنامه ریزی برای توسعه بیشتر اردوگاه شهید باکری خرمشهر خبر داد و افزود: در عملیات توسعه اردوگاه در گام دوم باید در کمتر از ۵ سال ظرفیت اسکان به بیش از ۲۸ هزار نفر برسد که با برنامه‌ریزی انجام شده و یاری شهدا این عملیات به طور حتم محقق می‌شود.

مدیر مجتمع اردوگاه شهید باکری خرمشهر ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های ایمنی از سوی زائرانی که در این اردوگاه استقرار پیدا می‌کنند، اظهار کرد: نصب کپسول‌های آتش نشانی در محل، حضور کادر پزشکی و درمانی در اردوگاه، هماهنگی کامل با اورژانس و آتش نشانی شهرستان خرمشهر از دیگر اقدامات صورت گرفته برای افزایش ضریب ایمنی در این اردوگاه به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها