خبرهای داغ:

سی وهفتمین سالروز عملیات فتح المبین در شوش برگزار شد

سی و هفتمین سالروز عملیات بزرگ فتح المبین روز جمعه در کنار یادمان شهدای گمنام شوش با حضور کاروان های راهیان نور برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۶۳۴
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرنگار روابط عمومی و تبلیغات سپاه شوش دانیال علیه السلام: این آیین روز جمعه در منطقه عملیاتی فتح المبین در شمال خوزستان با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، فرماندار و امام جمعه شوش، کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی و جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار شد.
همچنین یادگارهشت سال دفاع مقدس حاج حسین یکتابه بیان خاطراتی ازدوران دفاع مقدس پرداختند.
در حاشیه برنامه ؛ سروان پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش در این آیین درگفتگوباخبرنگار معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه شوش دانیال علیه السلام گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی کاروان های راهیان نور ارایه کرد.
همچنین فرحان منصوری مدیریت یادمان فتح المبین شوش گفت:روزانه حدود2هزارنفرکاروان های راهیان نورکه بیشترخانواده هستندازیادمان فتح المبین دیدن می کنند.
مرثیه سرایی و اجرای تیراندازی و آتش بازی از دیگر بخش های این آیین بود.
عملیات فتح المبین در ساعت سی دقیقه بامداد روز 2 فروردین 1361 با رمز یازهرا(س) در منطقه شوش و دزفول آغاز شد.
حدود 2500 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی در این عملیات از دست دشمن بعثی آزاد شد.
انهدام بیش از چهار لشکر، 361 تانک و نفربر، 18 هواپیما، 300 خودرو، 50 توپ و به غنیمت گرفتن 320 تانک و نفربر، 500 دستگاه خودرو، 165 توپ و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی از موفقیت های این عملیات بود.
بیش از 15 هزار نفر از نیروهای دشمن بعثی در عملیات فتح المبین به اسارت در آمدند.
منطقه عملیاتی فتح المبین در غرب کرخه در شمال استان خوزستان واقع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها