خبرهای داغ:
امام جمعه شهرک طالقانی گفت: شهامت حضرت زينب (س) بود که دشمنان نقابدار اسلام را به زانو در آورد.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۹۸
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تبریک سال نو و گرامیداشت سال رونق تولید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته در اجتماع پرشور و انبوه زائران رضوی سال ۱۳۹۸ را سال فرصت‌ها خواندند و تأکید کردند رونق تولید، باعث ایجاد تحول در بخش‌های مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش ملی و توازن بودجه‌ای خواهد شد، سخنان مهم و پر نکته‌ای را دیروز، درباره سال‌جاری، مواجهه دولت‌های غربی با ایران و اقتصاد و رونق تولید بیان کردند.

وی افزود: بعضی از گویندگان و نویسندگان سال ۹۸ را سال تهدیدها خواندند در حالی که معظم‌له این برداشت را قبول نداشتند و فرمودند من معتقدم به فضل الهی سال ۹۸ سال فرصت‌ها و سال امکانات و گشایش‌ها برای ملت ایران خواهد بود، وی با تأکید بر ضرورت چشم‌پوشی از کمک غربی ها اشاره کردند، از غربی‌ها می‌توانیم انتظار توطئه خیانت و خنجر از پشت زدن داشته باشیم، ولی انتظار کمک و صداقت نمی‌توانیم داشته باشیم.

هاشمی در ادامه گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر شیطنت و شرارت که طبیعت اروپا و آمریکا است گفتند «آمریکا به دلایل مختلف شرورتر از اروپا است که البته این شرارت بیشتر مختص رییس جمهور فعلی آمریکا نیست».

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در محور دیگر سخنان خود با تاکید بر شعار رونق تولید برای امسال فرمودند «برای حل مشکلات کشور احتیاج به کار عالمانه و مجاهدانه هستیم و افراد باسواد و کارآمد، با موازین علمی راه‌های صحیح را پیدا می‌کنند و بدین صورت اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد».

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر ضرورت حمایت از ثروت‌آفرینان و بهبود فضای کسب و کار گفتند البته شرط دیگری وجود دارد و آن جلوگیری از سوءاستفاده کنندگان است، مواردی بوده که شخص کارخانه را می‌خرد نه به قصد تولید، کارخانه و ماشین‌آلات را می‌فروشد زمین را برج می‌سازد و کارگرها را بیرون می‌کند، با قانون توسعه بانک‌ها، بانک ایجاد می‌کندکه یکی از کارهای اشتباهی است که در کشور رایج شده و اجازه می‌دهند بانک به وجود آید، پول‌های مردم را جمع می‌کنند سپس با ایجاد شرکت‌های صوری پول‌های مردم را به عنوان قرض، وام و تسهیلات بانکی به شرکت‌های خود می‌دهند و جیب خودشان را پر می‌کنند، باید مراقب این سوءاستفاده و این افراد بود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این بیانیه را نیازمند تبیین بیشتر دانستند و فرمودند باید جوانان شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت‌های کوچک و بزرگ قرار دهند، باید در گام دوم انقلاب حرکت انقلاب را بر دوش جوانان قرار دهیم چنانکه در اوایل انقلاب هدایت از سوی حضرت امام بود و حرکت به وسیله جوانان صورت می‌گرفت و آنها موتور پیشرفت بودند.

وی تاکید کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از القای ضرورت کنار گذاشتن دین برای رسیدن به پیشرفت و توسعه را توطئه دیگر، مستکبران برشمردند و تاکید کردند با وجود این تلاش‌ها امروز بهترین و پیشرفته‌ترین صنایع ایران همچون موشکی هسته‌ای و فناوری‌های زیستی غالباً به برکت تلاش‌های جوانان مومن و متدین شکل گرفته است.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تسلیت وفات حضرت زینب(س)، بیان کرد: حضرت زينب (س)، سومين فرزند عصمت و طهارت و و لايت است، مولود بيت تقوي، فضيلت و شرف است، از سينه‌اي شير نوشيده و از معلمي درس آموخته و در دامني پرورش يافته که همه آنان برترين هاي عالم بشريت بوده اند، مگر مي‌شود قانون توارث و انتقال ژن و اثر محيط و نقش آموزگار را ناديده گرفت؟

وی افزود: بعد از عاشورا داستان زندگي حضرت وارد مرحله تازه‌اي مي‌شود و از عصر عاشورا شروع مي‌شود و رهبري اين مبارزه بدست عالمه غير معلّمه مي‌افتد. رمز جاودانگي خون حسين و شهيدان کربلا بر بستر صبر و استقامت زينب ماندگار شده و شهامت زينب بود که دشمنان نقابدار اسلام را به زانو در آورد. شخصيت والاي حضرت زينب(س) با توجه به سخنراني‌هاي وي در صحنه‌هاي مختلف بعد از عاشورا بيشتر قابل درک است.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به عبادت، شجاعت و ولایت‌پذیری حضرت زینب(س)، گفت: جامعه امروز ما در چند محور می‌تواند از حضرت زینب(س) درس بیاموزد که نخستین محور، عبادت وی است که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز ترک نشد، شجاعت و شهامت وی در میان زنان دیگر بسیار شاخص و بارز بود و در مقام ایستادگی در برابر ظلم و ستم بسیار پایدار و استوار بود.

هاشمی در پایان عنوان کرد: حضرت زینب(س) با استقامت و نشان دادن صبر بی‌بدیل در برابر دشمن در مسیری که امام حسین(ع) آغاز کرد، جریان کربلا را به یک مکتب جاوید و اثرگذار در تاریخ تبدیل کرد، حضرت زینب (س) شخصیتی عالمه و از هر جهت علمی بودند که بخشی از این علم بر اثر شاگردی در محضر پدر و مادر بزرگوارشان بوده و بخش دیگر آن لطف و عنایت خداوند بر افرادی است که در مسیر حق قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها