دانشجوی برتر اقتصاد در گفتگو با بسیج تاکید کرد
یک دانشجوی برتر اقتصاد گفت: بسیج عمومی برای رفع موانع تولید اولین کاری است که باید در کشور برای تحقق شعار سال صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۸۱
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

کامران شکروی فعال صنعتی و دانشجوی برتر اقتصاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "رونق تولید" گفت: این نامگذاری در ادامه شعارهای سال های قبل بوده، شعارهای قبلی لازمه تحقق رونق تولید و به نوعی مکمل یکدیگر هستند.

وی افزود: اگر تولیدات کشور در حوزه های صنعتی، کشاورزی، دام و طیور و... راه بیفتد و به مرحله ای برسد که علاوه بر کمیت دارای کیفیت مطلوب و قابل توجهی باشد بی‌تردید رشد اقتصادی به همراه خواهد داشت و این رشد اقتصادی یکی از مولفه های به ثمر نشستن اشتغال و بهبود معیشت مردم خواهد بود.

این فعال صنعتی عنوان کرد: از اولین شرط های راه افتادن تولید در کشور این است که مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی و البته تحقیقاتی و پژوهشی همت مضاعف برای از بین بردن موانع تولید به خرج دهند.

وی با اشاره به لزوم تحقیقات گسترده برای رفع موانع تولید گفت: بایستی در یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی ابتدا موانع بر سر راه تولیدکنندگان و تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی مورد بررسی قرار گیرد و راهکارها احصاء و به مجلس و دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام شود.

این دانشجوی برتر اقتصاد افزود: متأسفانه امروز یکی از دلایل عدم موفقیت تولیدکنندگان این است که صدها هزار قانون و مصوبات دست و پا گیر بر سر راه تولید قرار گرفته است، البته با توجه به تأکیدات معظم له در سال های اخیر مقداری این قوانین سهل تر شده اند ولی هنوز هم موانع زیادی در سر راه تولید وجود دارد.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم تولید ایرانی در کشور رونق داشته باشد، باید مسئولان شبانه روز برای از بین بردن موانع تولید تلاش کنند، به نظر می آید امسال با توجه به تأکیدات رهبری بر روی شعار «رونق تولید» این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

این فعال صنعتی در همین خصوص تصریح کرد: مردم عمده ترین و مهمترین نقش در تحقق شعار سال را دارند به شرطی که مسئولان امر، همتی برای رفع موانع تولید داشته باشند و اگر انگیزه را از مسئولان ببینند تلاش جهادی برای محقق شدن شعار سال خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اولین کاری که باید در کشور انجام شود، جدای از هرگونه تعریف و تمجید نسبت به شعار سال که خود آفت عملیاتی شدن آن است، همتی جهادی برای از بین بردن موانع تولید در کشور صورت بگیرد و به نوعی بسیج عمومی برای رفع موانع تولید شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات