یک کارشناس مذهبی در گفتگو با بسیج:

اعتکاف راهکاری مناسب برای صدور الگوی مدیریت دینی به دیگر کشورها/اعتکاف؛ مغتنم‌ترین فرصت برای ترویج معنویت

یک کارشناس مذهبی گفت: نظام جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که مدیریت دینی خود را با اعتکاف به کشورهای دیگر صادر کند و باید به حدی برسیم که بتوانیم در سراسر جهان اعتکاف را برقرار کنیم.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۷۹
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

حجت الاسلام محسن صفری از فعالین اعتکاف و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به آیه وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ گفت: خداوند در این آیه می فرمایند به ابراهيم و اسماعيل فرمان داديم كه خانه مرا براى طواف‏ كنندگان و معتكفان و ركوع و سجودكنندگان پاكيزه كنيد و این آیه نشانگر سنت دیرینه این آیین حسنه و نیکو است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی اعتکاف یک امر فراموش شده برای مسلمانان بود و در محدودیت شدید به سرمی برد، اما پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی و مدیریت دینی که در کشور برقرار شد این امر روز به روز تقویت شد تا جایی که امروز برای جوانان به یک امر واجب تبدیل شده است.

این فعال مذهبی گسترش فرهنگ اعتکاف را ضروری خواند و گفت: اعتکاف فرصت خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، بهترین امری که امروز می تواند معارف اسلام ناب محمدی(ص) را در بین جوانان ترویج کند، اعتکاف است.

وی افزود: تابلوی معنویت و اخلاقیات جامعه اعتکاف است، هنگامی که اعتکاف به این گستردگی در کشور مورد استقبال قرار می گیرد، خود به نوعی برای کشور اسلامی تبلیغات دینی محسوب می شود،کشورهای دیگر اسلامی وقتی می بینند اعتکاف در ایران به این پر شوری و با استقبال گسترده جوانان همراه است، خود الگویی برتر به دیگر کشورها صادر می کند.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که مدیریت دینی خود را با اعتکاف به کشورهای دیگر صادر کند و باید به حدی برسیم که بتوانیم در سراسر جهان اعتکاف را برقرار کنیم.

حجت الاسلام صفری ترویج و گسترش سنت اعتکاف را از مهمترین عوامل تحقق بیانیه گام دوم دانست و بیان کرد: مسئولین جمهوری اسلامی باید تمام توان و امکانات موجود در دستگاه های خود را پای کار بیاورند تا امر اعتکاف ترویج یابد و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی در همین خصوص تصریح کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ های رسانه ای و فرهنگی آنان باید موضوع ترویج معنویت در کشور تقویت شود؛ در دهه پنجم انقلاب با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، اعتکاف از ضروریات ادامه راه انقلاب اسلامی خواهد بود.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگر که لازم است به آن تأکید شود این است که رسانه ها تلاش جهادی برای ترویج این سنت حسنه به خرج دهند و این آیین را مغتنم ترین فرصت برای ترویج معنویت در جامعه بدانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات