نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان به دنبال گسترش روحیه یأس و ناامیدی در کشور هستند گفت: برخی دسیسه‌ها در داخل وجود دارد که در مواجهه با یک اتفاق، همه ذهنیت مردم را متوجه ناامیدی کنند.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۶۵
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی، پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری وفات حضرت زینب (س) در مسجد آفخرا این شهر، با اشاره به چگونگی مواجهه مسائل مختلف، اظهار کرد: برخورد انسان باید در مواجه با مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید به‌صورت فعال باشد و از منفعلانه عمل کردن پرهیز شود.

وی با تأکید بر اینکه مواجهه دارای یک اصول و مبانی است که باید با توجه به آن عمل شود بیان کرد: انسان در مواجهه با ازدواج باید درست عمل کند و اینکه کسی بخواهد همه‌چیز باب میل او باشد، امکان نداشته و منجر به طلاق می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی استان‌ها از هر چهار ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود و این‌یک فاجعه است، افزود: علت افزایش طلاق‌، مصرف‌گرایی و توقعات کاذب در هر یک از زوجین است.

رمضانی با بیان اینکه دین قانون برخورد با صحنه‌های مختلف ازجمله امرونهی الهی، مشکلات اجتماعی و مصائب را به انسان آموزش می‌دهد گفت: اگر دین را با نگاه مواجه با مسائل در نظر بگیریم، سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد اما متأسفانه در برخی مواجهه‌های سیاسی و فرهنگی، برخوردهای افراطی و تفریطی و برخوردهای احساسی و هیجانی وجود دارد که سبب ضرر و پشیمانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید وظیفه خود را در مواجهه با مسائل مختلف بشناسیم افزود: نباید در مواجهه با اتفاقات واکنش سریع داشته باشیم بلکه باید فکر و مطالعه کنیم و بعد تصمیم بگیریم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام (ره) فرمودند که روضه و اشک بر امام حسین (ع) سیاسی است و می‌تواند نقش اصلاحی در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: امام خمینی (ره)، راهپیمایی تاسوعای حسینی (ع) را به سمت انقلاب جهت داد و جمعیت مردم را برای ظلم‌ستیزی بسیج کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به‌مواجهه حضرت زینب (س) با قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: حرکت حضرت زینب (س) در مواجهه با عاشورای حسینی (ع)، قیام تبلیغی بود.

وی با اشاره به اینکه درک پیام عاشورای امام حسین (ع)، هنر علمی و تبلیغی حضرت زینب (س) بود افزود: نوع برخورد و سخنان حضرت زینب (س) در عرصه‌های مختلف، با برنامه‌ریزی بود و دستور مواجهه با سخت‌ترین صحنه‌هاست.

رمضانی با بیان اینکه ایران اسلامی هم‌اکنون به‌عنوان محور شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان در لبنان، عراق، افغانستان، یمن و سوریه باوجود همه سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام دادند، شکست خوردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال شکست محور مقاومت بود ولی خودش، شکست خورد اظهار کرد: دشمن به‌دروغ بحث مبارزه با تروریست را مطرح می‌کند درصورتی‌که بیشترین قربانی در قرن بیستم را مسلمانان داشتند.

وی  با بیان اینکه کشور ایران در یک پیچ تاریخی قرارگرفته است، تصریح کرد: دشمنان به دنبال گسترش روحیه یأس و ناامیدی در کشور هستند و  نباید در مقابل دشمن کوتاه بیایم و دشمن را باید دشمن ببینیم و برخی دسیسه‌ها در داخل وجود دارد که در مواجهه با یک اتفاق، همه ذهنیت مردم را متوجه ناامیدی کنند.

رمضانی به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری تأکید کردند که تحقق عدالت بدون مبارزه با فساد امکان‌پذیر نیست.

وی با انتقاد از مشکلات دریافت وام برای عموم مردم بیان کرد: برخی وام 20 میلیاردی را به‌راحتی دریافت می‌کنند ولی عده‌ای درگرفتن وام‌ها با رقم بسیار کم با مشکلات عدیده روبرو هستند.

رمضانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در جهان دو جریان اسلام‌گرایی و استکبار وجود دارد، افزود: درزمانی که آمریکا به تعهدش در برجام عمل نکرد، حالا اروپائیان نیز برای ما، مسئله برد موشکی را بهانه قرار داده‌اند درحالی‌که اگر قدرت علمی، نظامی ایران نبود، هیچ‌کس در امر مذاکره ما را حساب نمی‌کرد.

وی با انتقاد به اینکه بعضی مدعی شده‌اند که حضورشان باعث جلوگیری از جنگ شده است، بیان کرد: کسانی که این حرف را می‌زنند الفبای اروپا را نشناخته و حرف‌های بی‌منطق و بی‌محتوا می‌زنند و باید بدانند که انقلاب یک جریان است و به شخص یا اشخاص مبتنی نیست بلکه به تفکر و اندیشه انقلابی و مردم‌سالاری مبتنی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن می‌داند که اگر به ایران حمله کند خود را وارد منجلابی می‌کند که پایانی ندارد گفت: آمریکا تجربه کرده است که چگونه با ذلت از افغانستان و عراق بیرون رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات