جانشین فرمانده سپاه ناحیه چناران در گفت‌وگو با «بسیج»:

امروز راهیان نور جایگاه بین المللی پیدا کرده است

جانشین فرمانده سپاه ناحیه چناران گفت: امروز علیرغم تهاجمات همه جانبه دشمنان نظام اسلامی بخصوص در عرصه فرهنگی و زیر سؤال بردن و شبهه دار کردن به راهیان نور، الحمدلله راهیان نور ایران جایگاه بین المللی پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۲۶
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
سرگرد پاسدار ابوالحسن پوررضا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: روز ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور بود با گرامیداشت این روز ما توفیق داریم کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور چناران در قالب ۷ اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم.
 
جانشین سپاه چناران در ادامه افزود: از سال ۱۳۷۶ که راهیان نور شکل گرفت بیش از ۲۰ سال است که این عملیات بزرگ فرهنگی در کشور اجرا می‌گردد و هر ساله بر تعداد زائران افزوده می‌شود، به طوریکه بر اساس آمار سال ۹۶ رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.
 
پور رضا عنوان کرد: سهمیه کاراوان راهیان نور شهرستان ۶ دستگاه بود که با توجه به استقبال گسترده و درخواست‌های فراوان مردمی یک دستگاه دیگر با رایزنی و اصرار فراوان اختصاص پیدا کرد و تلاش شد اولویت جوانان و نوجوانان و همچنین افرادی که برای اولین بار اعزام می‌شوند مد نظر قرار بگیرد هر چند برخی از کسانی که سابقه اعزام در سنوات گذشته دارند نیز شیرینی شهد سفر به کربلای ایران را دارند و جواب منفی دادن برای اعزام به این عزیزان برای ما بسیار مشکل است.
 
وی ضمن استقبال دانش آموزان جهت اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور افزود: امسال حدود ۱۶۰ دانش آموز پسر و دختر در ۲ مرحله به مناطق جنوب کشور اعزام شدند.
 
پور رضا تصریح کرد: امروز علیرغم تهاجمات همه جانبه دشمنان نظام اسلامی بخصوص در عرصه فرهنگی و زیر سؤال بردن و شبهه دار کردن به راهیان نور، الحمدلله راهیان نور ایران جایگاه بین المللی پیدا کرده است و از سایر کشور‌ها نیز به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند و می‌بینند که سران کشور‌های غربی که دم از حقوق بشر می‌زنند چگونه در کنار دیکتاتوری به نام صدام قرار گرفتند و از هرگونه کمک تسلیحاتی، مالی، نیروی انسانی، آموزش‌ها و …علیه ملت مستقل و آزاده ایران دریغ نکردند و جنایاتی فجیع در کشور رقم زدند. نه تنها علیه ایران بلکه ملت شیعه عراق را نیز به ورطه نابودی می‌کشاندند اما دشمنان گمان کردند که این نور را می‌توانند با فوت کردن خاموش کنند که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با ارتباط برقرار کردن راهیان نور و عمر با برکت ۴۰ ساله انقلاب می‌فرمایند: ” با این حرکت راهیان نور، دشمن در مقابل ملت ایران همچنان که در این ۴۰ سال نتوانسته است کاری انجام دهد بعد از این هم به توفیق الهی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
 
وی افزود: راهیان نور قدرت نرم ما در مقابل جنگ نرم دشمن است و کشور توانسته است به نحو مطلوب از این قدرت نرم استفاده کند و فرهنگ ارزشمند جهاد و شهادت را به نسل جوان منتقل نماید و نتیجه این کار فرهنگی محصولش تقدیم شهدای مدافع حرم و شهید حججی‌ها و تشکیل جبهه مقاومت می‌شود.
 
جانشین سپاه چناران از حمایت همه دستگاه‌های دولتی که در کمک به اعزام کاروان همکاری بسیار خوبی داشتند و به فرمایش حضرت آقا که فرمودند همه دستگاه‌ها به نوبه‌ی خودشان به این حرکت راهیان نور کمک کنند لبیک گفتند تشکر و قدردانی می‌کنم و إن شاالله نزد خداوند متعال به برکت خون شهدا و شفاعتشان مأجور باشند.
 
پور رضا در پایان خاطر نشان کرد: کاروان زیارتی راهیان نور شهرستان، سفر زیارتی ۶ روزه خود را به سلامتی و همراه با کوله باری سرشار از معنویت به پایان برساند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها