خبرهای داغ:
فرمانده مجتمع اردوگاهی راهیان نور شهید باکری خرمشهر در گفتگو با بسیج؛
مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر بعد مساحتی به میزان ۸۵ هکتار آماده و ظرفیت اسکان بیش از ۱۵ هزار نفری در کنار شهرستان خرمشهر میزبان کاروان های راهیان نور است.
کد خبر: ۹۱۲۱۴۲۴
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سید علی موسوی- مدیر مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر- در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی از ستاد خبری راهیان نور با اعلام خبر فوق گفت در فاز اول توسعه اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری ظرفیت اسکان را از ۵ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر رسانده ایم که این افزایش ظرفیت به همت خادمان شهدا و یاری و امداد های غیبی شهدا در شهرستان خرمشهر ایجاد شده است.


وی در ادامه افزود: در حال حاضر استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی ، مرکزی، همدان، فارس، البرز، گلستان، چهارمحال و بختیاری ، زنجان و شهر تهران بزرگ اقدام به اعزام زائر این سرزمین نور به این اردوگاه می کنند.


وی در ادامه تصریح کرد: در این اردوگاه روزانه بیش از ۱۲۰۰۰ غذای گرم پخت و ایام نوروز به استقبال از سفرهای راهیان نور بیشتر است در اختیار زائرین قرار داده می شود که این امر با ایجاد و توسعه آشپزخانه های صنعتی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری محقق شده است.


وی در ادامه افزود: کلیه خوابگاههای این اردوگاه مجهز به سیستم تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی و گرمایشی متناسب با فصول سال است و همچنین سیستم در فاضلاب پیشرفته در این اردوگاه نصب شده است.


سید علی موسوی در ادامه اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری را سرمایه ای ارزشمند برای خرمشهر و کشور دانست و گفت: در ایام سفر های اربعین که زائرین از مرز شلمچه به عتبات تردد می کنند این اردوگاه با تمام ظرفیت در اختیار مسئولین ذیربط قرار می گیرد تا در مواقعی که نیاز به اسکان این زائرین باشد از ظرفیت اردوگاه استفاده شود.


وی در ادامه افزود: جهت توسعه اردوگاه در فاز دوم توسعه می بایست در کمتر از ۵ سال ظرفیت بسیار بیش از ۲۸ هزار نفر فراهم شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و یاری شهدا این امر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.


وی در پایان به رعایت دستورالعمل های ایمنی در اردوگاه اشاره کرد و گفت: نصب کپسول های آتش نشانی حضور کادر پزشکی و درمانی موجود در اردوگاه هماهنگی کامل با اورژانس و آتش نشانی شهرستان خرمشهر از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها