خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در گفتگو با بسیج؛
حسینی گفت:جنگ هشت ساله جنگ جهانی سوم بود و در طول تاریخ همیشه شرق و غرب با هم در خیلی از مسائل اختلاف داشتند، تنها جایی که اتفاق نظر داشتند و هر دو در کنار هم قرار گرفتند در جنگ با ایران اسلامی بود.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۴۶
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین سید یعقوب حسینی - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نوربسیج- در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: راهیان نور نکوداشت سیره ائمه اطهار(ع) است به طوریکه در روایت متقن وارد شده حضرت زهرا (س)، حسنین (ع) را بر مزار شهدای احد می بردند و برای آنان دعا می کردند.

وی افزود: جنگ هشت ساله جنگ جهانی سوم بود و در طول تاریخ همیشه شرق و غرب با هم در خیلی از مسائل اختلاف داشتند، تنها جایی که اتفاق نظر داشتند و هر دو در کنار هم قرار گرفتند در جنگ با ایران اسلامی بود.

وی در ادامه گفت: این جنگ جنگ جهانی بود و نکته قابل توجه آنجا بود که  مردم عراق همراه حاکمیت نبودند لیکن رژیم عراق مردم را وادار به جنگ می کرد از این رو از طرف آنها جنگ و از طرف ما دفاع بود.

حجت الاسلام حسینی افزود: در جریان دفاع مقدس، دفاع ما دفاع از ارزش ها و باورها بود گرچه به ظاهر  دعوا بر سر خاک و شعار صدام این بود که خوزستان را جدا کند و به عراق اضافه کند، اما مسئله اصلی از بین بردن انقلاب اسلامی بود. چون دفاع، دفاع حق و باطل بود.

مسئول دفتر نمایندگی در سازمان اردویی با اشاره به اینکه ما شعائر الهی را داریم و کسانی که تقوای قلبی دارند دوست دارند شعائر الهی را بزرگ بشمارند یاد آور شد؛ چون این دفاع مقدس یکی از شعائر الهی بود باید این را ترویج داد و ضمن اینکه اگر از شهدا و جانبازان و رزمندگان تجلیل شود، مصداق یکی از شعائر الهی است.

وی خاطر نشان کرد: از سال76 که مقام معظم رهبری به مناطق نور آمدند توجهات مسئولین وقت را به سمت و سویی ارزشی بردند و الحمدالله این پایه گذاری معنوی در حال حاضر به حرکتی عظیم و ارزشی مبدل شده است.

حجت الاسلام حسینی با یادآوری اینکه راهیان نور از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان فن آوری یاد شده است اضافه کرد: فن آوری راهیان نور ابعاد زیادی دارد که یکی از این ابعاد استفاده کار آمد از هنر است.

وی در همین خصوص اضافه کرد: ما باید از هنر به خوبی استفاده و در جشنواره های راهیان نور از ظرفیت هنرمندان که می توانند در جلوگیری از تحریف موثر باشند و به صورت مستمر و نوآورانه بهره گیری کرد.

حسینی بیان کرد: یکی دیگر از کارهای نوآورانه برنامه ای رزمی فرهنگی برای دانشجویان به نام  یک شب زندگی به سبک رزمندگی است که در یکی از مناطق بکر عملیاتی(هورالعظیم- شط علی) دانشجویان در همان چادر ها و سنگرها بیتوته کرده و این رزمایش را اجرا می کنند. در این اردوها گرد هم جمع می شوند و هیجان و شور جوانی خود را تخلیه میکنند.

وی  حضور راویان در یادمان ها، اجرای برنامه های فرهنگی با عنوان: برنامه ده شب، ده کتاب و ده شهیدو مراسم اعتکاف را ازدیگر برنامه های معنوی راهیان نور خواند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی پیرامون فعالیت های اختصاصی نمایندگی ولی فقیه در ایام برگزاری اردوهای راهیان نور گفت:یکی از کارهای ذاتی نمایندگی، فعالیت سامانه تایید محتوا و و نظارت برامور تبلیغی، فرهنگی برای جلوگیری از تحریف  و نظارت بر عملکرد نهادهای فرهنگی راهیان نور است. وی به اهمیت و ضرورت مردمی شدن راهیان نور اشاره کرد و گفت: اگر خانواده ها و هیئت های مذهبی در این عرصه وارد شوند و مانند اربعین در  یادمانها موکب بزنند، به اعتلای حرکت راهیان نور خواهد افزود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها