رئیس هیات روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی خبر داد
رئیس هیات روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی از فعالیت 6500 ورزشکار سازماندهی شده در حوزه ورزش روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۰۴
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عشوری رئیس هیات روستایی و بازی های بومی محلی استان گفت: هیات روستایی استان مرکزی در 3 سال اخیر جزو سه استان برتر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه  1270 روستا در سطح استان مرکزی، 460 مرکز دهستان ، 23 بخش و 33 شهر وجود دارد،  اظهار کرد: برگزاری 14 مسابقه و بازی های بومی محلی در سال 97 و 10 اعزام به مسابقات کشوری را داشتیم.

عشوری افزود: هیات روستایی 6500 ورزشکار سازمان یافته را در استان دارد که امیدواریم با برگزاری مسابقات نوروزی این آمار بالاتر رود، 95 خانه ورزش روستایی افتتاح گردید که اختصاص 70 میلیون ریال برای هر خانه ورزش روستایی تعیین شده است که تا پایان اردیبهشت سال 98 به 120 خانه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در روستاهای استان نفرات با استعداد وجود دارد و متاسفانه استعدادیابی های هیات های مربوطه هیچ گونه تلاشی برای شناسایی آنها نمی کنند و این جای تاسف دارد.

رئیس هیات روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی ادامه داد: با افتتاح خانه هایی روستایی و در بحث محرومیت زدایی استان 103 خانه ورزش روستایی تجهیز شده و این خانه های ورزش روستایی در روستاهای کمتر توسعه یافته، که فاقد هرگونه امکانات ورزشی بوده اند را تجهیز و اهالی روستاها می توانند از آن استفاده کنند.

حقدادی تصریح کرد: در سال 97 بحث سنجش قامتی بانوان روستا را داشتیم که یک طرح سلامت محور توسط وزارت ورزش و جوانان تعریف شده بود.

ارسال نظرات