حجت الاسلام سبزی گفت: هرکجا در کشور از ولایت فاصله گرفتیم مشکلاتمان زیادتر شده است و هرجایی که با ولایت بوده‌ایم به اقتدار و پیشرفت دست پیدا کردیم.
کد خبر: ۹۱۲۱۲۱۶
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

حجت الاسلام سبزی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: زندگی امیرالمومنین (ع) سرشار از درس ها و حکمت های بزرگ برای مومنین است، متأسفانه از زمان واقعه غدیر جریانی به دنبال حذف سیره امیرالمومنین(ع) است و در حقیقت با توجه به مشکلات و آسیب هایی که در اطرافمان مشاهده می کنیم به این نتیجه می رسیم که تا حدودی این جریان موفق شده است.

وی افزود: در واقع ولایت، بعد از رسول الله(ص) ستون خیمه اسلام محسوب می شود و هرکسی بخواهد به این ستون آسیب وارد کند با اصل اسلام و ولایت مشکل دارد؛ مأموریت شیعیان امیرالمومنین(ع) این است که بتوانند این ستون را تقویت کنند، همچنین کمال مومنین در استحکام این ستون است.

این کارشناس دینی با اشاره به لزوم الگوپذیری جوانان از سیره علوی گفت: از روز ولادت امیرالمومنین(ع) تا شهادت ایشان مأموریت ما شیعیان این است که مسئله ولایت ایشان را برای مردم و به خصوص نسل جدید تبیین کنیم، هرچقدر بتوانیم جوانان را با زندگی علوی و مفهوم ولایت مأنوس کنیم برای آینده کشور کادر سازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به تکلیف همگان نسبت به تبیین مسئله ولایت تأکید کرد: از طرفی مفهوم غدیر در جامعه همواره مورد حمله دشمنان ولایت قرار گرفته است و ما به عنوان مدافعان غدیر نباید بگذاریم این توطئه ها عملی شود؛ و دفاع از غدیر را تنها به مقطع زمانی خاص محدود نکنیم.

حجت الاسلام سبزی گفت: آخرت اندیشی امیرالمومنین(ع) امروز باید سرلوحه زندگی ما باشد؛ متأسفانه هرچقدر ما به سمت جلو و آینده پیش می رویم مادی گراتر و دنیا پرست تر می شویم و همین باعث ایجاد  مشکلاتی برای ما شده است.

وی در همین خصوص ادامه داد: با توجه به گسترش دایره آسیب های اجتماعی، به نظر می رسد که خطبه های اجتماعی و اخلاقی نهج البلاغه امروز مهمترین راهکار برای برخورد با اینگونه معضلات است.

این کارشناس دینی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی چه در داخل و چه در خارج با اصل ولایت مشکل دارند کما اینکه در فتنه 88 دیدیم کسانی که علیه انقلاب شعار دادند با اصل مفهوم ولایت مشکل داشتند چرا که هرجا مفهوم ولایت جاری باشد دشمنان مأیوس و نگران هستند.

وی خاطرنشان کرد: هرکجا در کشور از ولایت فاصله گرفتیم مشکلاتمان زیادتر شده است و هرجایی که با ولایت بوده‌ایم به اقتدار و پیشرفت دست پیدا کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات