مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان:

حضور گردشگران در لرستان ۳۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: سال ۹۷ در مجموع ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند که در این زمینه ۳۴ درصد افزایش شاهد بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۱۲۱۱۸۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته 3 میلیون و 700 هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند که در این زمینه 34 درصد افزایش شاهد بوده‌ایم افزود: در نوروز سال 97 بیش از 2 میلیارد و 28 میلیون تومان تولیدات صنایع‌دستی به فروش رسید که امید می‌رود امسال این میزان بیشتر شود.

وی افزود: از موافقت اصولی با ایجاد 120 طرح تأسیسات گردشگری اشاره و عنوان کرد: در سال جاری 130 پروژه عمرانی در حوزه گردشگری به عقد قرارداد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: فاز اول هتل شاپورخواست در ایام نوروز میراب مهمانان خواهد بود و از طرفی امید می‌رود مجموعه بوم گردی مخملکوه نیز در این ایام افتتاح شود و امسال 3 مجوز دفتر خدمات مسافری صادر و تعداد کل دفاتر استان در این حوزه به 28 مورد رسید.

 وی  بیان کرد: قطار گردشگری لرستان به‌عنوان سومین قطار گردشگری کشور امسال به بهره‌برداری رسید تا گامی در راستای تبدیل لرستان به مقصد گردشگری باشد و تمام بلیت‌های قطار گردشگری از یکم تا شانزدهم فروردین به فروش رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه در سال 97 به 450 هنرمند صنایع‌دستی تسهیلات گردشگری پرداخت شده است. اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 910 هزار و 32 نفر اقامت اتباع ایرانی در لرستان به ثبت رسید که نسبت به پارسال 34 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی ما در لرستان در سال 98 ایجاد اقامت‌‌گاه‌های بوم گردی در روستاهای استان است. خاطرنشان کرد: با توجه به مجوزهای صادر شده برای ساخت هتل و زیرساخت‌های گردشگری، با افتتاح این طرح‌ها نیاز استان برطرف خواهد شد.

قاسمی در ارتباط با روند ثبت آثار تاریخی و ناملموس لرستان در فهرست ملی نیز گفت: امسال بیش از 50 مورد اثر طبیعی، ناملموس و فرهنگی از لرستان به ثبت رسید که در حال حاضر تعداد کل آثار ثبت شده لرستان به بیش از 2300 مورد رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات