خبرهای داغ:
سردار سلیمانی گفت: بهسازی و نوسازی منازل، تهیه سر پناه، بهینه سازی زیست محرومین، تهیه جهیزیه برای معسرین و سایر خدمات اجتماعی هدف گذاری شده از جمله برنامه های مورد توجه است.
کد خبر: ۹۱۲۱۱۳۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار یعقوب سلیمانی  در گفتگو با بسیج گفت: در راستای عمل به تدابیر رهبر معظم انقلاب  و  بیانیه گام دوم انقلاب کاروان های راهیان نور را وارد عرصه های خدمت و محرومیت زدایی خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از انتظارات و مطالبه های معظم له نحوه تاثیر راهیان نور بر جغرافیای مناطق هدف می باشد از این رو با برنامه ریزی و جلسات منظم تلاشی شده به این تدبیر از طریق خدمت رسانی به محرومین جامه عمل پوشیده شود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج یادآور شد: در راهیان نور به دنبال اصل تعالی هستیم از این رو خدمت و محرومیت زدائی که سیره شهدا نیز بوده اشاعه یافته و این اتفاق مبارکی است که موجب زیارت با معرفت زائرین راهیان نور خواهد شد.

سردار سلیمانی با اشاره به هدفگذاری خدمت در 2 استان از 7 استان میزبان کاروان های راهیان نور گفت: با مشارکت همگانی خیرین و توان موسسات مردم نهاد به استان های خوزستان و ایلام به عنوان مناطق هدف برای خدمت انتخاب شده که در سالهای آتی به سایر استان های میزبان تسری پیدا خواهد کرد.

مسئول سازمان اردوئی، گردشگری و راهیان نور بسیج اضافه کرد: بهسازی و نوسازی منازل، تهیه سر پناه، بهینه سازی زیست محرومین، تهیه جهیزیه برای معسرین و سایر خدمات اجتماعی هدف گذاری شده از جمله برنامه های مورد توجه است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری از راهیان نور به عنوان فن آوری یاد کرده اند، از این جهت صرفا زیارت یادمان ها مورد هدف نیست بلکه تحول و نوآوری برای بهره گیری معنوی بیشتر و ایجاد آورده های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در این فن آوری ها منظور شده است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: هم اکنون کاروان های راهیان نور موجب توسعه اشتغال در مناطق عملیاتی جنوب و افزایش کسب و کار در اصناف و بازاریان شده است.

وی افزود: در گذشته استفاده قابل توجهی از گروه های هنری و فرهنگی استان خوزستان نمیشد لیکن در چند سال اخیر با برگزاری جشنواره اختتامیه راهیان نور شاهد رونق و نقش آفرینی گروه های هنری در این استان بوده ایم.

سلیمانی در پایان تصریح کرد: تلاش داریم راهیان نور به طور جدی در عرصه خدمت وارد شده و با ارائه خدمات پزشکی، سلامت، ساخت خانه محرومین بتواند خدمات بیشتری ارائه کند. گفتنی است: دو اکیپ پزشکی در مناطق عملیاتی جنوب و یک درمانگاه تخصصی در منطقه ملاشیه اهواز هم اکنون به ارائه خدمت به هم وطنان خوزستانی می پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها