معاون فعالیت های گروهی سازمان بسیج دانش آموزی در گفتگو با بسیج عنوان کرد؛
نداف گفت: دانش آموزان را سرمایه های اصلی کشور دانست و بر لزوم رعایت اصول ایمنی و الزام به رعایت قوانین جهت اعزام کاروانهای راهیان نور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۲۱۱۲۱
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نداف- معاون فعالیت های گروهی سازمان بسیج دانش آموزی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: ایمنی کاروان های راهیان نور بویژه کاروان های دانش آموزی در اولویت برنامه های مسئولان راهیان نور است و هیچ حادثه و تخلفی در این راستا پذیرفته نیست.

وی در ادامه افزود: جهت ایمنی بیشتر در سفرهای  راهیان نور دانش آموزی ، قوانین محکمی تدوین شده است و تمام مسئولین و دست اندرکاران ملزم به اجرای آن هستند .

نداف گفت: اتوبوس های دانش آموزی ملزم به حرکت در هر روز هستند و می بایست از روشنایی طبیعی استفاده نمایند و در طول شب در محل های مقرر به استراحت بپردازند.

استان هایی که به شبکه سراسری راه آهن متصل هستند طبق قوانین نمی توانند از سایر راه های مواصلاتی استفاده نمایند و حتما دانش آموزان می بایست از شبکه ریلی کشور استفاده نمایند .

وی در ادامه گفت:اتوبوس های راهیان نور دانش آموزی حتما می بایست از وزارت راه و ترابری و پلیس راهور مجوز های لازم را کسب نمایند و رانندگان ملزم به شرکت در دوره های آموزشی برای تعامل بهتر با دانش آموزان هستند و هر اتوبوس کاروان را دو یا سه راننده همراهی کنند.

نداف در ادامه افزود: به همراه هر کاروان یک روحانی و یک راوی دفاع مقدس به مناطق عملیاتی اعزام می شوند و این روحانی و راوی دفاع مقدس آموزش های لازم را جهت ارتباط با دانش آموزان دیده اند که به کیفی سازی این سفر معنوی کمک فراوانی میکند

نداف گفت: راهیان نور دانش آموزی از پانزدهم مهر ماه هر سال تحصیلی آغاز می شود و در سال 97 دانش آموزان سفر خود را با حضور در کنار مزار شهید سرافراز محسن حججی در اصفهان آغاز کردند و این حرکت عظیم فرهنگی تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت .

وی گفت: دانش آموزان بسته به استان اعزامی از مناطق عملیاتی استانهای خوزستان ،کردستان،کرمانشاه،آذربایجان غربی،ایلام ،هرمزگان،بوشهرو راهیان نور دریایی بازدید می کنند و با یک سبک زندگی رزمندگان اسلام در مناطق مختلف آشنا می شوند.

معاون فعالیت های گروهی سازمان بسیج دانش آموزی گفت: کار سیاست گذاری در حوزه راهیان نور دانش آموزی توسط قرارگاه امام حسن عسگری(ع)امنجام می شود و کارشناسان خبره از سپاه و بسیج و وزارت آموزش و پرورش به تبین سیاست های کاری و نحوه اجرای این اردوها می پردازند . کیفی سازی این اردوها در سال تحصیلی جدید در الویت های این قرارگاه است.

وی در ادامه افزود: جهت کیفی سازی سفر سعی بر آن بوده که مدیر کاروان، مدیر مدرسه یا معاون تربیتی مدرسه باشد تا تعامل بهتری بین مجموع مدیریت و دانش آموزان برقرار شود تا دانش آموز بتواند بهتره بیشتری از این سفر برد.

وی در پایان به حوزه بازخورد این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: ایجاد نگرش صحیح برای دانش آموز نسبت به دفاع مقدس و تاثیرگذاری دانش آموزان بر روی همسالان خود میتواند در تحقق بخشی دفاع مقدس در جامعه نقش اساسی داشته باشد

ارسال نظرات