خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه فامنین گفت: از ابتدای سال 97 بیش از 580 نفر از بسیجیان شهرستان فامنین در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال غرب، غرب و جنوب کشور اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۹۸
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

اعزام بیش از 580 نفر از فامنین به سرزمین نورسرهنگ دوم پاسدار حسن بهادری یکتا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: از ابتدای سال 97 بیش از 580 نفر از بسیجیان شهرستان فامنین در قالب 6 گروه  دانش‌آموزی و محلات به مناطق عملیاتی شمال غرب، غرب و جنوب کشور اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر اعزامی‌ها از قشر بسیجیان محلات پایگاه‌های مقاومت بوده است، گفت: مناطق بازدید شده شمال غرب و غرب شامل منطقه عملیاتی باشماق و مریوان، مرصاد و ارتفاعات بازی دراز و در جنوب کشور نیز اکثر مناطق عملیاتی مورد بازدید قرار گرفتند.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین ابراز داشت: همچنین برنامه‌هایی از قبیل نماز های جماعت، روایتگری راویان در یادمان‌ها و داخل اتوبوس‌ها، برگزاری مراسماتی از قیبل دعا و رزمایش  و سخنرانی‌های متعدد در مناطق عملیاتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به هدف اردوهای راهیان نور گفت: راهیان نور با هدف آشنایی نسل جوان با ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلام و ترویج فرهنگ جبهه و شهادت و شناساندن نقشه‌های دشمنان علیه کشورمان برگزار می‌شود.

بهادری‌یکتا ابراز داشت: این گونه برنامه‌ها می‌تواند باعث تغییر برخی از نقشه‌های دشمنان علیه  ایران اسلامی در ذهن جوانان باشد و همچنین فرهنگ مقاومت و پیروزی را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه برنامه فرهنگی راهیان نور به عنوان ابزاری در مقابله با جنگ نرم است، افزود: محیط و فضای مناطق عملیاتی نوعی عجین شده با شهدا و مرور کردن خاطرات و رشادت‌های آنها است و این نوع  برنامه‌ها می‌تواند پادزهری در برابر جنگ نرم دشمن باشد که هدف آنها جدا کردن نسل جوان از همین شهدا است.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین تصریح کرد: این برنامه‌ها نوعی اردو های ملی و مذهبی هستند که رشادت جوانان ایرانی را برای دفاع از میهن، وطن و ناموس و دین خود را نشان می‌دهد چراکه با احساس ظلم از طرف دشمن بعثی جان خود را نثار کردند و با روایتگری صحیح و کامل و بیان اشتراکات جوانان زمان جنگ تحمیلی و جوانان نسل حاضر می‌توان نوعی نزدیکی و احساس مشترک ایجاد کرد و اهداف دشمن و خباثت آنر ا به مخاطبان به ویژه نسل جوان تبیین کرد.

وی عنوان کرد: به برکت خون شهدا و تاکیدات متعدد رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال اهمیت بیشتری به این برنامه داده می‌شود که بسیار ارزنده است و می‌توان تاثیر این برنامه‌ها را بر رفتار و گفتار شرکت‌کنندگان در این برنامه مشاهده کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات