جانشین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

نقش موثر راهیان نور در نهادینه كردن گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه

روحانیون و حوزه های علمیه نقش کلیدی در به ثمر رسیدن پیروزی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی های انقلاب اسلامی در سایر عرصه ها داشتند.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۹۱
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ جانشین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور بر نقش روحانیون در محورهای مقاومت مردم ایران اشاره کرد و گفت: روحانیون در هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به تشویق رزمندگان و ایجاد انگیزه برای آنان نقش بی بدیل را ایفا کردند و توانستند فلسفه دفاع از دیدگاه اسلام و برای رزمندگان تبیین نمایند.

وی در ادامه به تقدیم چهار هزار شهید روحانی به انقلاب اسلامی و میهن اشاره کرد و گفت: روحانیون در همه عرصه های دفاع مقدس حضور داشتند به نحوی که برخی از آن ها به فرماندهی گردان و لشگرها منصوب شدند و برخی نیز با توجع به علاقه خدا در صف اول نبرد حضور داشتند که می توان به شهدای روحانی غواص اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: تبلیغات در جنگ عرصه مهمی بود که روحانیون نقش مهمی را در خنثی کردن تبلیغات دشمنان علیه رزمندگان بر عهده گرفتند و توانستند در دفاع مقدس توطئه های دشمن را برای رزمندگان بازگو نمایند و آنها را نسبت به مسائل روز آگاه نمایند.

حجت الاسلام داراب کلایی در ادامه گفت: بعد از جنگ تحمیلی کانون فعالیت فرهنگی و تبلیغی در مساجد شکل گرفت و روحانیون با حضور در مساجد به توانمند سازی گفتمان انقلاب اسلامی کمک فراوانی کردند.

وی در ادامه به تحریم های اقتصادی، سیاسی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمن با هدف دل سرد کردن مردم نسبت به انقلاب به سراغ تحریم های اقتصادی و سیاسی رفته است زیرا در حوزه جنگ سخت راه بجایی نخواهد برد و در این عرصه و نبرد اقتصادی روحانیوین می توانند با قرار دادن مساجد در کانون و مسجد محوری به تبیین این توطئه علیه مردم ایران بپردازند که منجر به افزایش بصیرت و درک مردم از شرایط کنونی کشور خواهد شد.

وی در ادامه به حضور روحانیون در حرکت فرهنگی راهیان نور اشاره کرد و گفت: در سازمان بسیج طلاب و روحانیون سعی بر آن شده که به همراه هر کاروان یک روحانی آشنا به مسائل دفاع مقدس حضور داشته باشد که به همراه راوی کاروان نسبت به فعالیت تبلیغی اسلامی اقدام نمایند.

وی در پایان گفت: روحانیون باید تلاش کنند تا گفتمان انقلاب اسلامی  در جامعه نهادینه شود و راهیان نور فرصت بسیار گرانقدری جهت انجام این فرضیه مهم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار