کتاب "امیر دلها" زندگینامه یکی از شهدای والامقام کهگیلویه و بویراحمد چاپ و منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۷۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان گفت: این کتاب شامل زندگینامه امیر شهید همت علی حسن زاده می‌باشد که توسط برادر وی قربانعلی چاپ و انتشار کتابحسن زاده گردآوری و با حمایت حوزه هنری و کنگره شهدای استان در ۱۵۷ صفحه با قطع رقعی از سوی انتشارات فتح دنا به چاپ رسیده است.
شهربانو پاک نژاد افزود: شهید همت علی حسن زاده سال ۱۳۴۲ در روستای جلیل از توابع شهرستان بویراحمد چشم به جهان گشود و پس از اخذ مدرک دیپلم اقتصاد در آزمون مرکز تربیت معلم و دانشکده افسری ارتش شرکت و در هر دو آزمون قبول شد و بنا به علاقه و ضرورت جنگ و شرایط انقلاب در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده افسری شد.
وی بیان کرد: شهید حسن زاده پس از اتمام دوره افسری، سردوشی خود را از دست فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش امیر سپهبد صیاد شیرازی دریافت کرد و در سال ۱۳۶۴ پس از اتمام تحصیلات کلاسیک نظامی برای ادامه خدمت به لشکر ۹۲ زرهی رفت.
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان افزود: این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۵ در سن ۲۲ سالگی در حین بازدید از سنگر کمین در منطقه شلمچه هنگام بازگشت از مأموریت هدف تیر مستقیم دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی هدف از چاپ این کتاب را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنایی نسل جوان امروزی با رشادت‌ها و دلیری‌های جوانان دیروز عنوان کرد.
ارسال نظرات